کد خبر: ۹۷۶۵۹
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۷/۲

درخواست از ترامپ برای بازگشت به برجام  و هشدار به احتمال جنگ با ایران
گروهی از مقامات سابق دولت آمریکا اعلام کردند:

درخواست از ترامپ برای بازگشت به برجام و هشدار به احتمال جنگ با ایران

گروهی از مقامات سابق دولت آمریکا همزمان با ورود حسن روحانی به نیویورک هشدار داد خط مشی فعلی در قبال ایران می تواند به جنگ منجر شود و ترامپ باید به برجام باز گردد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هم زمان با ورود حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به نیویورک برای حضور در اجلاس مجمع سازمان ملل و سخنرانی سه شنبه جاری، گروهی از مقام های پیشین دولت آمریکا که با عنوان ائتلاف ملی برای جلوگیری از سلاح هسته ای ایران ، فعال هستند با صدور بیانیه ایی هشدار دادند خط مشی فعلی ترامپ در قبال ایران می تواند به جنگ منجر شود.

مادلین آلبرایت وزیر امور خارجه دولت بیل کلینتون، نماینده سابق کنگره ، رئیس سابق اداره امنیت ملی آمریکا ، جان لیمبرت یکی از کارکنان سابق سفارت آمریکا در تهران و مقام ارشد دولت جیمی کارتر ، از جمله امضاء کنندگان بیانیه هستند که سیاست آمریکا مبنی بر فشار حداکثری سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک بر ایران را ناکافی دانسته و خواهان تعامل جدی با جمهوری اسلامی شده است.

در این بیانیه آمده است: اعمال فشار و تحریم های یکجانبه بدون گزینه های دیپلماتیک عملی می تواند به درگیری منطقه ای خطرناک، ویرانگر و مستمر با ایران منجر شود. چرا که خط مشی فعلی واشنگتن، فضای زیادی برای دیپلماسی به تهران نمی دهد و فقط  گزینه تسلیم یا جنگ را برای ایران به جای گذاشته است.

بنایراین ترامپ باید به برجام برگردد تا بتواند با سایر فعالیت های غیرهسته ای ایران برخورد کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ