کد خبر: ۹۷۶۸۷
۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۷/۳

کمک بانک دولتی فرانسه برای دور زدن تحریم ایران متوقف شد

کمک بانک دولتی فرانسه برای دور زدن تحریم ایران متوقف شد

بانک دولتی فرانسه طرح کمک به شرکت‌های فرانسوی همکار با ایران برای دور زدن تحریم های آمریکا را متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز،  بانک دولتی بی پی آی فرنس طرح خود در کمک به شرکت‌های فرانسوی برای معامله با ایران در مقابل تحریم های ایالات متحده علیه تهران را متوقف کرد.

این بانک در اوایل سال جاری گفته بود روی پروژه ای برای تأمین مالی شرکت های فرانسوی که می خواهند علی رغم تحریم های ایالات متحده به ایران کالا صادر کنند،کار می کند.این بانک برای صادرات کالاها و خدمات فرانسوی به خریداران ایرانی به وسیله یورو ضمانت ایجاد می کرد.

نیکولاس دوفورق یک مقام اجرایی این بانک گفت: جلوی این طرح را گرفتند. شرایط ایجاد نشد. بر اساس تحریم ها شرکت ها ممکن است مورد مجازات قرار گیرند.

هرچند چندین کشور اروپایی اعلام کرده بودند به دنبال حفاظت از شرکت ها در برابر تحریم‌ها هستند ولی تعدادی از شرکت های اصلی مثل شرکت نفت توتال، ایرفرانس و بریتیش ایرویز فعالیت‌ها در ایران را تعلیق کردند.

دیپلمات های اتحادیه اروپا گفتند موضع ترامپ در برابر تجارت با ایران باعث می شود اتحادیه اروپا درباره وابستگی به سیستم مالی آمریکا تجدید نظر کند.به نظر می رسد کشورهای اروپایی به دنبال گزینه ای موثر برای حل و فصل موضوع تحریم ها علیه ایران هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ