کد خبر: ۹۷۷۲۷
۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۷/۴

مواضع ضد ایرانی ترامپ اعلام شد/ خواهان رابطه عالی با ایران هستم اما نه الان

مواضع ضد ایرانی ترامپ اعلام شد/ خواهان رابطه عالی با ایران هستم اما نه الان

ترامپ ضمن اعلام مواضع ضد ایرانی در مجمع سازمان ملل گفت : خواهان رابطه عالی با ایران هستم، اما نه الان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، طبق اعلام قبلی دونالد ترامپ عصر دیروز به وقت تهران در مجمع سالانه سازمان ملل سخنرانی کرد و ضمن اعلام نکاتی درباره دستاورهای اقتصادی دولت، دیدار با رهبر کره شمالی، وضعیت ونزوئلا ، ایجاد مرکز جدید برای مبارزه با تروریسم در عربستان و قول میلیاردها دلار کمک امارات، عربستان و قطر قول داده‌اند به مردم سوریه و یمن ، داعش و سوریه ، مواضع ضد ایرانی را تشریح کرد.

وی مدعی شد: رهبران ایران به دنبال خونریزی و خشونت بوده و میلیاردها دلار را غارت کرده‌اند تا جیب‌های خود را پر کرده و در منطقه جنگ و آشوب به راه اندازند. مردم ایران بهای سنگینی به خاطر سیاست‌های خصمانه پرداخته‌اند. به همین دلیل بسیاری از کشورهای منطقه از تصمیمم برای خروج توافق بسیار بد 2015 حمایت کردند.

کارزار آمریکا برای فشار بر اقتصاد ایران

وی ادامه داد: برجام موهبت باد آورده‌ای برای رهبران ایران بود. بودجه نظامی ایران 40 درصد افزایش یافت و از آن برای تأمین مالی متحدان به منظور راه‌انداختن جنگ در منطقه استفاده کردند. آمریکا کارزاری را برای فشار اقتصادی بر ایران تدارک دیده تا مانع از رسیدن منابع برای ادامه سیاست‌های خونبار شود.

ترامپ گفت: تحریم‌ها از 5 نوامبر اجرا می‌شود و پس از آن تحریم‌های دیگری خواهد بود. می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم. اجازه نمی‌دهیم کشورهایی که مرگ بر آمریکا می‌گویند و اسرائیل را تهدید می‌کنند بتوانند به کلاهک هسته‌ای دست یابند. از همه کشورها می‌خواهیم تا رهبران ایران را منزوی کنند و از مردم ایران حمایت کنند.

خواهان رابطه عالی با ایران هستم، اما نه الان

ترامپ همچنین قبل از سخنرانی در سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ایران باید پیش از دیدار ، لحن خود را تغییر دهد. آنها می‌خواهند ملاقات کنند و این رخ خواهد داد. باور دارم گزینه دیگری ندارند. به دنبال رابطه عالی با ایران هستم اما هم‌اکنون رخ نخواهد داد.

وی مدعی شد ایران بسیار بد عمل کرده و آمریکا اقدامات زیادی از جمله تحریم‌ها را انجام می‌دهد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ