کد خبر: ۹۷۷۳۰
۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۷/۴

نظر پمپئو درباره مواضع ایران در سازمان ملل و اعلام تهدیدات جدید

نظر پمپئو درباره مواضع ایران در سازمان ملل و اعلام تهدیدات جدید

وزیر خارجه آمریکا ضمن اعلام نظر درباره مواضع ایران در سازمان ملل ، تهدیدات جدیدی را مطرح کرد و گفت : آمریکا نمی‌پذیرد که ایران تنگه هرمز را به آب‌راهی خاص تبدیل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، مایک پمپئو، در نشست گروه لابی‌گر اتحاد علیه ایران هسته‌ای مدعی شد: مقامات ایرانی از سازمان ملل برای ابراز دیدگاه‌هایی که نشان دهد میانه‌رو هستند استفاده می‌کنند در حالیکه دنیا آنها را می شناسد. آنها سعی دارند به دنیا بگویند ایران آنطور که می گویند بد نیست در حالیکه کارنامه ایران در چهار دهه اخیر سرشار از نقض‌های مختلف است.

وی ادامه داد: نظام تهران خارج از قوانین عمل می کند و کارزار آن در سازمان ملل برای ارائه نظامی معتدل، موفقیت آمیز نبود. ایران به امور داخلی کشورهای همسایه‌ احترام نمی‌گذارد و ناقض اصول سازمان ملل است. به طوری که ترکیه تلاش ایران برای قتل اسرائیلی‌ها در خاک این کشور را ناکام گذاشت و تعدادی از عناصر ایران به دنبال اجرای اقدامات تروریستی در اتریش و فرانسه بودند.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد: اروپایی‌ها تلاش دارند از برجام حفاظت کنند، آن‌هم علیرغم تروریسم ایرانی که به دنبال حمله به کشورها است. اروپا به رژیم ایران کمک می‌کند همچنان بزرگترینحامی تروریسم در جهان بماند. حزب‌الله نماینده ایران بوده و برای انجام اقدامات تروریستی پشتیبانی می‌شود.  یران مدعی همدردی با فلسطینیان است اما بین سال‌ها 2008 و 2017 چیزی جز 20 هزار دلار به آژانس امداد به پناهجویان فلسطینی کمکی نکرد.

پمپئو افزود: تمام کشورها باید به تلاش‌های آمریکا برای تغییر رفتار ایران بپیوندند. هیچ کشوری نمی‌تواند در این ماجرا بی‌طرف باقی بماند.

وی مدعی شد ایران از اینترنت برای گمراهی و راهزنی سایبری استفاده می‌کند و آزمایش‌های موشکی ناقض مقررات بین‌المللی هستند. همچنین تجارت با ایران باعث ثروتمند‌تر شدن رهبران می‌شود و آن‌ها را به استفاده بیشتر از خشونت برای تحقق اهداف‌ سوق می‌دهد. نظام ایران ملت را غارت می‌کند تا کشتار و خونریزی را در منطقه گسترش دهد.

به گفته وی، آمریکا نمی‌پذیرد که ایران تنگه هرمز را به آب‌راهی خاص تبدیل کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ