کد خبر: ۹۸۷۳۴
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۷/۴

مجلس با تصویب FATF مخالفت خواهد کرد
نماینده مجلس:

مجلس با تصویب FATF مخالفت خواهد کرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اگر مجلس به بررسی لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF ورود پیدا کند، به طور جدی با آن مخالفت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسینعلی شهریاری درباره لوایح الحاق ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF به فارس گفت: هرچند رهبری راجع به مواد این کنوانسیون به طور شفاف سخن گفت ولی هنوز سرنوشت این لایحه مشخص نشده، لذا از همکارانی که دوباره به بهانه‌های مختلف، این لایحه را مطرح می‌کنند، متعجبم. وقتی رهبری به طور شفاف موضع‌گیری کرد دیگر چه بهانه‌ای برای بررسی دوباره آن داریم که مجلس و دولت در این باره تصمیم بگیرند.

وی با انتقاد از تصمیم گیری‌های دولت و مجلس در این زمینه گفت: هنوز تکلیف اروپا به هیچ وجه روشن نشده و تاکنون هیچ علامت مثبتی از این کشورها نداشتیم. اگر مجلس به بررسی این لایحه ورود پیدا کند، به طور جدی با تصویب آن مخالفت خواهیم کرد.

این نماینده مجلس درباره اینکه ایران تاکنون بیش از 80 درصد برنامه اقدام FATF را انجام داده،افزود: وزیر اقتصاد دولت یازدهم بدون دریافت نظر مجلس و صرفا با توجه به نظر دولت، آن را امضا کرد. آنها کار خلافی انجام دادند، زیرا هیچ معاهده بین‌المللی تا زمانی که به تصویب مجلس نرسیده نباید ابلاغ شود، اما متاسفانه وزیر وقت اقتصاد این کار را انجام داد.

شهریاری در پاسخ به سوال آیا تصویب لوایح مرتبط با FATF باعث کاهش قیمت ارز می‌شود،گفت: این دو مقوله هیچ ارتباطی با هم ندارند. متاسفانه چون دولت به دنبال اجرای کامل برنامه FATF است و نمایندگانی در مجلس داریم که حضور در این نهاد را مدیون دولت هستند، می‌خواهند دین خود را ادا کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ