کد خبر: ۹۸۷۳۷
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۷/۴

تحلیلی از آخرین عملکرد بزرگترین شرکت بورس، ایران خودرو و 7 شرکت دیگر

تحلیلی از آخرین عملکرد بزرگترین شرکت بورس، ایران خودرو و 7 شرکت دیگر

درپی انتشار گزارش عملکرد شهریور و 6 ماه نخست سال، عملکرد بزرگترین شرکت بورس یعنی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ایران خودرو و 7 شرکت دیگر توسط یک کارگزاری تحلیل شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پیرو انتشار گزارش عملکرد شهریور و 6 ماهه نخست سال شرکت های ایران خودرو، فولاد خوزستان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری آتیه دماوند، سیمان فارس و خوزستان، هلدینگ داروپخش، سرمایه گذاری پارس توشه و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، کارگزاری بانک توسعه صادرات تحلیلی از فعالیت و درآمد شرکت های مذکور ارائه کرد.

ایران خودرو

"خودرو" در شهریور ماه موفق به فروش 647 میلیارد تومان از انواع محصولات شده که این عدد نسبت به مرداد ماه(فروش 1004 میلیارد تومان) با کاهش ثبت شده است. مجموع فروش این شرکت بورسی در نیمه نخست سال 7557 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 20 درصدی همراه بوده است.

مقدار فروش در شهریور ماه 26458 دستگاه بوده که تقریبا مشابه عملکرد مرداد است. مجموع تعداد فروش در 6 ماهه نخست سال به 204 هزار دستگاه رسیده که این عدد در سال گذشته 303 هزار دستگاه بوده است.همچنین،نرخ فروش تندر(L90)، دنا و سمند در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه با 5 و 4 درصد رشد همراه بوده است.

فولاد خوزستان

"فخوز" در شهریور ماه موفق به فروش 876 میلیارد تومان از انواع محصولات شده که این عدد در مرداد ماه برابر با 763 میلیارد تومان بوده است. مجموع فروش این شرکت بورسی در 6 ماهه نخست سال به 4.5 هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته( 3.04 هزار میلیارد تومان) رشد 50 درصد فروش شرکت را نشان می دهد.

مقدار فروش در شهریو ماه برابر با 337 هزار تن بوده که از این مقدار 87 هزار تن آن صادراتی و مابقی داخلی بوده است.نرخ فروش گندله در ماه مورد اشاره با رشد 30 درصدی نسبت به مرداد همراه بوده است. نرخ فروش اسلب و بلوم صادراتی که در ماه های گذشته در حدود 2200 و 2300 تومان بوده در ماه جاری با رشد چشمگیر به عدد 4500 و 4300 تومان به ازا هر کیلو رسیده است. به نظر می رسد نرخ دلار را حوالی 8000 تومان در نظر گرفته است.

هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

"فارس" سود حاصل از فروش شناسایی نکرده و 276 میلیارد تومان سهام شرکت های "وپترو، مبین، پارس، جم، شیراز و کرماشا" خریداری کرده است.

سرمایه گذاری آتیه دماوند

"واتی" 639 میلیون تومان سود حاصل از فروش "وبملت، سیدکو، هرمز" و...شناسایی کرده و 16.9 میلیارد تومان سهام "کروی، وغدیر، ذوب، سبحان دارو ، میدکو،ونفت" و... را خریداری کرده است.این شرکت بورسی از ابتدای سال مالی تا کنون 7.7 میلیارد تومان درآمد سود سهام شناسایی کرده که 220 میلیون تومان آن مربوط به شهریور ماه و سهام "سفارس و تکادو" است.

سیمان فارس و خوزستان

"سفارس" 3.3 میلیارد تومان سود از فروش "سخزر، سفانو، سدور" و... شناسایی کرده و درآمد سود سهام تاکنون شناسایی نکرده است.

هلدینگ داروپخش

"وپخش" 574 میلیون تومان سود از فروش "دزهراوی، ددام" و... شناسایی کرده و 719 میلیون تومان "دفارا و کاسپین" خریده استو از ابتدای سال مالی تا کنون 1.47 میلیارد تومان درآمد سود سهام شناسایی شده که 44 میلیون آن مربوط به شهریور ماه و سهام "تیپیکو" است.

سرمایه گذاری پارس توشه

"وتوشه" سود حاصل از فروشی شناسایی نکرده و 521 میلیون تومان "کروی و ومعادن" خریده و درآمد سود سهام شناسایی نشده است.

گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو

"خگستر" خرید و فروشی نداشته و 9.26 میلیارد تومان درآمد سود سهام شناسایی کرده که 11 میلیون تومان آن مربوط به شهریور ماه و سود "سفارس و وپترو" است.

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ