کد خبر: ۹۸۷۳۹
۱۱:۵ - ۱۳۹۷/۷/۴

حواشی سخنرانی ترامپ در مجمع سازمان ملل و شرمندگی دیپلمات پیشین

حواشی سخنرانی ترامپ در مجمع سازمان ملل و شرمندگی دیپلمات پیشین

سخنرانی ترامپ در مجمع سازمان ملل متحد از همان ابتدا با چند حاشیه و شرمندگی دیپلمات پیشین همراه بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، طبق برنامه زمانبندی سازمان ملل که از مدتها پیش تعیین شده و از طرف دبیرخانه به اطلاع رهبران کشورها رسیده، قرار بود ترامپ به عنوان دومین نفر بعد از سخنرانی رئیس جمهور برزیل سخنرانی کند اما وی دیر به ساختمان سازمان ملل رسید و موجب به هم خوردن برنامه عادی مجمع شد.

به دلیل دیر رسیدن ترامپ به سالن محل سخنرانی ، رئیس جلسه مجبور شد نوبت سخنرانی ترامپ را به رئیس جمهور اکوادور واگذار کند. بعد از سخنرانی رئیس جمهوری اکوادور، ترامپ پشت تریبون قرار گرفت و سخنرانی خود را آغاز کرد. 

حاشیه دوم در همان آغاز سخنرانی وی اتفاق افتاد. جایی که ترامپ خطاب به حاضران در نشست مجمع عمومی گفت: این دولت کمتر از دو سال تقریبا بیش از هر دولت دیگری در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است.

این ادعای ترامپ باعث خنده رهبران و هیات های سیاسی حاضر در نشست شد. به حدی که خود ترامپ را نیز به خنده و تعجب واداشت و در واکنش به خنده ممتد و تمسخر آمیز حضار گفت: انتظار این واکنش را نداشتم اما خوبه. این خیلی درست است! این اظهارات مجددا ترکیبی از خنده و تشویق حضار را برانگیخت و سپس سخنرانی وی روند عادی به خود گرفت.

به گفته ناظران بین المللی، این برای اولین بار است که رهبران جهانی به سخنرانی یک رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌خندند. 

این اتفاق در حالی رخ داد که ترامپ در سال 2014 خطاب به باراک اوباما گفته بود که ما به رئیس جمهوری نیاز داریم که موجب خنده دیگران نشود!

حاشیه سوم سخنرانی ترامپ هم زمانی بود که وی از وابستگی آلمان به انرژی روسیه انتقاد کرد و گفت: دولت آلمان به طور کامل از نظر انرژی به روسیه وابسته شده است.

در همین حین دوربین سازمان ملل روی هیات آلمانی حاضر در نشست که ارشدترین آنها هایکو ماس وزیر خارجه بود زوم کرد که در حال خنده در واکنش به این اظهارات ترامپ بودند.

تصاویر مربوط به خنده حاضران در نشست و واکنش هیات آلمانی به اظهارات ترامپ از سوی تمام رسانه‌های جهان و بارها و بارها در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد و واکنش های انتقادی زیادی را نیز برانگیخت.

شرمندگی دیپلمات پیشین آمریکا از رفتار و گفتار ترامپ

نیکلاس برنز معاون پیشین وزارت امور خارجه آمریکا نیز رفتار و گفتار ترامپ درباره عملکرد بی نظیر دولت را شرم آور دانست و از تمسخر وی توسط حاضرین ابراز ناخشنودی کرد.

برنز در توئیتر نظر عضو شورای امنیت ملی آمریکا در ریاست جمهوری جرج بوش و باراک اوباما را تأیید کرد که نوشته بود: با وجود ناپسند بودن این نوشته، نمی دانم آیا هر دو اینها همزمان درست است که در عین حالی که رفتار و گفتار ترامپ را شرم آور می دانم، اما خوش ندارم جهان رئیس جمهوری کشورم را صرف نظر از اینکه چه کسی باشد، مورد تمسخر قرار دهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ