کد خبر: ۹۸۷۶۸
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۷/۶

ممنوعیت واردات خودرو به احتمال زیاد لغو می شود/انتقاد از ارزبری پراید و پژو
نماینده مجلس:

ممنوعیت واردات خودرو به احتمال زیاد لغو می شود/انتقاد از ارزبری پراید و پژو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از ارزبری غیرقابل قبول پراید و پژو گفت: با بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو به احتمال زیاد ممنوعیت واردات خودرو در آینده نزدیک لغو می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،داریوش اسماعیلی به اقتصاد آنلاین گفت: پس از مخالفتی که مجلس با مسکوت ماندن 6 ماهه طرح ساماندهی بازار خودرو داشت، این طرح مجددا در کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی خواهد شد.احتمال زیادی وجود دارد ممنوعیت واردات خودرو برداشته شود و تعرفه های واردات تغییر کند،در طرح ساماندهی بازار خودرو آمده اصلا نباید ممنوعیت واردات داشته باشیم و ممکن است تعرفه ها بالا و پایین شود، ولی چیزی به نام ممنوعیت معنی ندارد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از ممنوعیت واردات خودرو افزود: ممنوعیت واردات، بازار داخلی را انحصاری کرده و تولیدکننگان به هر قیمتی که می خواهند محصولات را عرضه می کنند. ضمن اینکه اتومبیل های خارجی که در داخل وجود دارد، به شکل سرسام آوری گران شده و عملا فشار روی مردم افزایش یافته است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه در بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو تغییرات و اصلاحاتی در آن اعمال خواهد شد، گفت: به طور حتم این طرح تصحیح و تکمیل می شود و اصلاحات در بحث های کیفیت خودروهای تولید داخل و تحقیق و توسعه (R&D ) در صنعت خودروسازی بیشتر خواهد بود.یکی از دلایلی که چند ماه پیش کمیسیون صنایع تصمیم به مسکوت گذاشتن طرح ساماندهی بازار خودرو گرفت، این بود که بسیاری از مواردی که در ارتباط با صنعت خودرو لازم و ضروری است، در آن دیده نشده بود بنابراین باید در بررسی مجدد، اصلاحات لازم انجام شود.

اسماعیلی گفت: متاسفانه هنوز یک پراید 1800 دلار و یک پژو 2700 دلار ارزبری دارد که این موارد اصلا قابل قبول نیست و این سوال را به ذهن متبادر می کند که چرا نباید بتوانیم یک پراید یا پژو را بدون اتکا به واردات قطعات آن تولید کنیم؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ