کد خبر: ۹۸۷۷۳
۰:۰ - ۱۳۹۷/۷/۷

پیش بینی سهام 9 گروه با تکیه بر دلار 20 هزار تومانی و بازارهای کالایی
توسط یک کارگزاری اعلام شد:

پیش بینی سهام 9 گروه با تکیه بر دلار 20 هزار تومانی و بازارهای کالایی

وضعیت 9 گروه از سهام شرکت ها در هفته جاری با تکیه بر اهمیت خط مقاومت دلار 20 هزار تومانی و شرایط قیمت ها در بازارهای کالایی ، توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی بورس تهران با رونق پایدار ماه های اخیر به یکی از گزینه های اصلی سرمایه گذاری شده که دومین هفته از مهر با شاخص بورس 180 هزار و 635 واحدی شروع خواهد شد و در این میان کارگزاری آبان پیش بینی و اعلام کرد بازار در چند هفته گذشته متاثر از رشد افسار گسیخته نرخ ارز در بازار آزاد با رشد مواجه شده و طی هفته اخیر رشد نسبی قیمت ها در بازارهای کالایی نیز به کمک آمده تا در گروه هایی مانند فرآورده های نفتی و فلزات اساسی ، پشتوانه قیمت های جهانی سرمایه گذاران را در ورود نقدینگی بیش از پیش مصمم کند.

رشد نگران کننده در بازار ارز منجر به هجوم نقدینگی به بازار ارزان سهام شده و باید دید آیا دلار در عبور از سطح مقاومتی متراکم 20000 تومانی نیز مصمم است و یا حرکت اخیر را می توان به عنوان آخرین موج از هیجان در بازار نامید؟

در صورت ثبات در بازار ارز، سرمایه گذاران با جدیت بیشتری به گزارش های منتشر شده خواهند پرداخت تا تاثیرگذاری تحریم ها و البته رشد نرخ و بهای تمام شده را در وضعیت شرکت ها رصد کنند.

به نظر می رسد گروه های ارز محور مانند فرآورده های نفتی، فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و معدنی ها همچنان مورد توجه باشند و ادامه تزریق نقدینگی به بانک ها نیز محتمل است.

طبق رویه چند وقت اخیر ،با ورود نقدینگی به گروه های اصلی بازار ، اندکی از هیجان گروه های کوچک تر کاسته می شود و البته در صورت ادامه تزریق نقدینگی جدید احتمالا حرکت بازار به صورت یکپارچه ادامه یابد.

در رابطه با گروه های سیمانی و انبوه سازی که از لحاظ تکنیکی در محدوده مقاومتی هستند می توان انتظار افزایش عرضه را داشت هر چند عبور پرقدرت از این محدوده های حاکی از جدیت سرمایه گذاران و ادامه رشد قیمت خواهد بود.

در خودرویی ها گزارش های فروش نسبتا ضعیف اندکی اصلاح را به گروه تحمیل کرد که به نظر می رسد روند نمادهای خودروساز را تا حدودی آهسته کند و اما همچنان قطعه سازها می توانند مورد توجه باشند.

در بازارهای جهانی همانطور که قبلا نیز بررسی شد ادامه روند مثبت شاخص دلار با توجه به وضعیت آمارهای اقتصادی و البته جنگ تعرفه ای تا حدود زیادی مبهم خواهد بود و به نظر می رسد بازارهای کالایی نیز بر وفق مراد سرمایه گذاران در بازار سهام خواهند بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ