گوگل بهمنظور افزایش اعتبار نتایج جستوجو، با همکاری دو سازمان رسانه ای و تصویری، اطلاعات مربوط به عکاس و نگارنده تصویر را نیز نمایش می دهد.
به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از وبسایت phonearena، بسیاری از کاربران اینترنتی که بهدنبال تصویر و عکس خاصی هستند، همواره از قسمت جستوجوی تصاویر در موتور جستوجوی گوگل بهره میبرند و این شرکت به آنها این امکان را میدهد تا با جست و جوی یک کلیدواژه، به گستره وسیعی از تصاویر مشابه و موردنظر دسترسی یابند. حالا بهنظر میرسد گوگل تصمیم گرفته اطلاعات اعتباری، عکاس و ثبتکننده تصویر را در نتایج جستوجوی تصاویر درج کرده و به کاربران نمایش دهد.
گوگل با اعمال این تغییر و تحولات جدید قصد دارد به کاربران اطمینان بیشتری درباره جستوجوی تصاویر و عکسهای موردنظرشان بدهد تا حق نشر و کپیرایت تصاویر نیز همچون بسیاری از آثار رسانه محفوظ بماند. گوگل در همین راستا قصد دارد وضعیت کنونی را تغییر داده و با سازمانهای رسانه و تصویر CEPIC و IPTC وارد همکاری شود تا دادهنمای مرتبط با حقنشر تصاویر را فراهم کند.
انتهای پیام