کد خبر: ۹۸۸۱۴
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۷/۷

برنامه عربستان برای قطع فروش محصولات پتروشیمی ایران
دبیر انجمن صنعت پتروشیمی خبر داد:

برنامه عربستان برای قطع فروش محصولات پتروشیمی ایران

دبیر انجمن صنعت پتروشیمی با اشاره به سفر هیات هایی از عربستان به کشورهای خریدار محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران،از خواسته سعودی ها مبنی بر توقف خرید محصولات پتروشیمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد مهدوی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در ایران مظلوم واقع شده و علاوه بر مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا باید در داخل هم موانع مختلفی را برای تولید و توسعه از سر راه بردارد،در برنامه مناظره شبکه سیما گفت: توسعه صنعت پتروشیمی با توجه به سبد متنوعی از انواع خوراک های مایع و گازی یک مزیت به شمار می رود.

وی با اشاره به سفر هیات هایی از عربستان سعودی به کشورهای خریدار محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران، تصریح کرد: سعودی ها در این نشست ها خواستار توقف خرید محصولات پتروشیمی ایران توسط کشورهای خریدار شده اند.

این فعال صنعت پتروشیمی با اشاره به مشکلات متعدد تامین کاتالیست، قطعات یدکی، فروش، بازاریابی و انتقال ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی در شرایط تحریم ادامه داد: به عنوان مثال اخیرا شرکت بازل فروش برخی از کاتالیست‌ها را به شرکت های پتروشیمی ایرانی به بهانه تحریم متوقف کرده است.این صنعت به دنبال هیچ گونه رانتی در فروش ارز و یا قیمت خرید خوراک نیست اما وزنه هایی به پای آن بسته اند که توسعه این صنعت ارز آفرین را با چالش هایی روبرو کرده است.

مهدوی گفت: با اعمال دور جدید تحریم ها، دشمن تلاش می کند پس از توقف فروش نفت، صادرات محصولات پتروشیمی ایران را هم متوقف و با کاهش روبرو کند.با توجه به نبود رگولاتوری در صنعت پتروشیمی، پیشنهاد انجمن کارفرمائی آزادسازی نرخ قیمت خوراک و فروش محصولات در بازار داخلی با قیمت های ارز در بازار ثانویه است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت مترمکعب گاز متان در بازار هنری هاب آمریکا قابل مقایسه با قیمت این خوراک گازی در ایران نیست، تاکید کرد: آمریکا با تعریض کانال پاناما مسافت صادرات و انتقال محصولات پتروشیمی به آسیا را 20 روز کاهش داده و با استفاده از ابزار قیمت خوراک ارزان به زودی برای همه تولید و صادرکنندگان محصولات پتروشیمی از جمله ایران مشکلاتی اساسی ایجاد می کند.

دبیر انجمن صنعت پتروشیمی درخصوص گلایه کشاورزان از عدم تخصیص کود اوره توضیح داد: شرکت های پتروشیمی بر اساس اعلام نیاز شرکت خدمات کشاورزی تمامی کود اوره مورد نیاز کشاورزان را با قیمت های یارانه ای معادل 612 تومان به ازای هر کیلوگرم تحویل می دهد اما چرا شرکت خدمات کشاورزی کود اوره را در اختیار کشاورزان نمی گذارد برای ما هم جای سوال است.

مهدوی قیمت یک کیلوگرم اوره در بازار صادراتی با احتساب قیمت دلار 4200 تومانی را معادل 1500 تومان اعلام کرد و افزود: شرکت‌های پتروشیمی با نصف قیمت صادراتی اوره به شرکت خدمات کشاورزی عرضه می کند اما دست آخر بازهم کشاورزان تاکید دارند کود اوره را دریافت نمی‌کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ