کد خبر: ۹۸۸۴۵
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۷/۸

اختلاف قیمت ۳ برابری مواد پتروشیمی در بورس و بازار سیاه و مشکل پایین دستی ها
نماینده مجلس مطرح کرد:

اختلاف قیمت ۳ برابری مواد پتروشیمی در بورس و بازار سیاه و مشکل پایین دستی ها

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به تفاوت ۳ برابری قیمت معامله مواد پتروشیمی در بورس با بازار سیاه گفت: اختلاف قیمت باعث مشکل جدی تامین برای شرکت های پلیمری و پایین دستی شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی بختیار با اشاره به عرضه محصولات پتروشیمی در بورس به خانه ملت گفت: عرضه کالاهای مختلف در بورس از آنجا که بورس مسیری شفاف داشته و می تواند به شفافیت نحوه عرضه و قیمت گذاری کند، از رانت و عدم شفافیت جلوگیری می کند. بورس در شرایطی که دچار تحریم های نفتی می شویم، می تواند ما را از بن بست نجات دهد و یک نقطه قوت برای طرح عرضه نفت خام محسوب می شود.

وی ادامه داد: سازوکار بورس مشکلاتی دارد که این مشکلات را امروز می توان در حوزه پتروشیمی و معامله محصولات پتروشیمی در بورس مشاهده کرد.
قیمت مواد پتروشیمی که در بورس معامله می شود با قیمت بازار سیاه بیرون تا 3 برابر اختلاف دارد،این اختلاف قیمت سبب شده امروز شرکت های پلیمری و شرکت های پایین دستی صنایع پتروشیمی دچار مشکل جدی در تامین شوند چراکه باید این محصولات را از بازار سیاه تامین کنند.در گذشته تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی را مستقیم و متناسب با میزان خوراکی که در پروانه های آنها ذکر شده بود از پتروشیمی ها به صورت مستقیم دریافت می کردند.

بختیار با بیان اینکه امروز  شرکت های کوچک برای دریافت محصولات پتروشیمی باید از شرکت های تعاونی خرید را انجام دهند، تصریح کرد: عرضه  محصولات پتروشیمی که در بورس انجام می شود با تقاضا تناسب نداشته و عرضه بسیار کمتر است، بنابراین شرکت های تعاونی نیز نمی توانند خوراک کارخانه ها را تامین کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ