کد خبر: ۹۸۸۴۸
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۷/۸

اعتراف آمریکا به شکست در تحریم چابهار و افغانستان

اعتراف آمریکا به شکست در تحریم چابهار و افغانستان

معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: دولت ترامپ در برقراری صلح افغانستان، پیشرفت در تعامل با پاکستان و ادامه مذاکرات با مقامات هندی برای تحریم بندر چابهار ناامید شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، آلیس ولز در یک نشست رسانه ای در آسیای مرکزی گفت: دولت ترامپ در برقراری صلح افغانستان، ناامید شده اما با وجود این ناامیدی ،درباره موضوع چابهار در فرایند بررسی روند اعمال تحریم‌ ها هستیم.روند بازنگری در حال انجام است و نگرانی و علاقه مندی در زمینه افزایش صادرات به افغانستان و هند را بسیار جدی می‌ گیریم.

وی به ناامیدی ترامپ از پیشرفت در تعامل با پاکستان پرداخت و گفت: تحقق صلح در افغانستان تنها با همکاری پاکستان امکانپذیر است و اگر طالبان پای میز مذاکره حاضر شود، امنیت پایدار در افغانستان برقرار شده و پاکستان نیز باید نقش را در این زمینه ایفا کند.واشنگتن حاضر است با دولت جدید پاکستان همکاری کند و از سخنان عمران‌خان درباره گسترش روابط خوب با همسایگان همچنین صلح در افغانستان حمایت می‌کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: تروریست‌ها در پاکستان، مخفیگاه امن دارند و برای برقراری صلح در افغانستان اقدام علیه این شبه‌نظامیان ضروری است همچنین آمریکا خواهان پایان جنگ‌های نیابتی در منطقه است و این موضوع فقط در صورت توافق درباره مدیریت مرز مشترک پاکستان و افغانستان امکانپذیر است.

ولز در پاسخ به پرسش مذاکرات صلح در افغانستان نیز گفت: این بسیار خوشایند است که دولت افغانستان و طالبان هر دو برای بدست آوردن صلح همکاری می کنند و ما نیز برای حضور در مذاکرات صلح با دولت افغانستان و طالبان آماده هستیم.هیچ راه حل سیاسی بدون حضور نمایندگان مردم افغانستان و با حضور تنها اقشار خاصر در مذاکرات دست یافتنی نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ