کد خبر: ۹۸۸۷۳
۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۷/۹

گزارش معاون وزیر نفت از وضعیت تولید و قراردادهای جدید / کاهش نداریم

گزارش معاون وزیر نفت از وضعیت تولید و قراردادهای جدید / کاهش نداریم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ضمن توضیح درباره قراردادهای نفتی پیش رو و پرداخت پول نفت از سوی هند گفت: هیچ برنامه‌ای برای کاهش تولید نفت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، علی کاردر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ملی نفت به همه درآمدهای نفتی دسترسی دارد و حتی سال جاری با افزایش درآمدهای حاصل از فروش نفت خام نیز روبه‌رو بوده‌ایم.به راحتی پول حاصل از فروش محموله‌های صادراتی نفت خام وصول می‌شود، تلاش‌هایی که وزارت خارجه برای حصول توافق با اتحادیه اروپا در دستور کار دارد به‌منظور دستیابی به راه‌حل‌ها و طرح‌های مختلف برای اجرا در شرایط گوناگون است.

وی با بیان اینکه پرداخت پول نفت از سوی هند به صورت روپیه هنوز قطعی نشده،درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی که پیش روی شرکت ملی نفت قرار دارد، گفت: اکنون در حال مذاکره هستیم و احتمال می‌رود قرارداد بعدی در این قالب با کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های روس امضا شود.بیمه محموله‌ های نفتی نیز هم‌اکنون به‌طور کامل انجام می‌دهیم و ریسک آن را هم پذیرفته‌ایم.

این مقام مسئول از مذاکرات با هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزاد بی خبر داد و با اشاره به قراردادی که برای ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت در بندر جاسک امضا شد، گفت: این قرارداد با هدف ایجاد 10 میلیون بشکه ظرفیت ذخیره‌سازی در قالب روش ساخت، بهره‌‌برداری و واگذاری (BOT) امضا شد و پس از تکمیل و تحویل مخازن، حتی اگر نفت خامی در این مخازن ذخیره نشود، شرکت ملی نفت اجاره آن را پرداخت می‌کند، الگوی مشابهی را نیز در مخازن گناوه داشتیم که در قرارداد جاری نیز به همان شکل عمل می‌شود.

کاردر با اشاره به امضای قراردادهای ساخت لوله 42 اینچی انتقال نفت خام گوره به جاسک ادامه داد: ساخت ورق خاصی (NACE) در این قراردادها مدنظر است که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده شاهد ساخت و بومی‌سازی این ورق باشیم.همچنین هدف اصلی از توسعه منطقه مکران، متنوع‌سازی نقاط صادراتی نفت خام است. قراردادهای نگهداشت و افزایش تولید نفت هم در حال پیگیری است و تاکنون تعدادی از مناقصه‌های آن برگزار شده که در آینده‌ای نزدیک به‌طور کامل اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ