کد خبر: ۹۸۹۴۳
۰:۱ - ۱۳۹۷/۷/۱۱

برنامه ریزی
مدیرعامل خبر داد:

برنامه ریزی "ذوب" برای ۱.۳ میلیون تن صادرات تا پایان سال

مدیرعامل ذوب آهن ضمن اشاره به راهکارهای مقابله با تحریم ها برای صادرات فولاد و ظرفیت تولیدات گفت: اگر تحریم ها مانع نشود،"ذوب" به صادرات ۱.۳ میلیون تن تا پایان سال جاری دست پیدا می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،منصور یزدی زاده در چهارمین کنفرانس استیل پرایس با بیان اینکه صادرات ذوب آهن از سال 92 تا کنون رشد چشمگیری داشته و از 132 هزار تن به یک میلیون و 198 هزار تن در سال 96 رسیده،گفت: صادارات "ذوب" به 14 کشور دنیا در 4 قاره انجام می شود و با دریافت گواهینامه کرز درسال گذشته، صادرات میلگرد به اروپا نیز در حال انجام است.اگر تحریم های آمریکا مانع نشود، این شرکت به صادرات 1.3 میلیون تن تا پایان سال جاری دست پیدا می کند.

وی از تحریم های آمریکا به عنوان یکی از چالش های صادرات فولاد ایران نام برد و درخصوص برخی راهکارهای مقابله با آن افزود: راه اندازی NGO های صادراتی برای از بین بردن قابلیت ردیابی موسسات مالی، بهره گیری از ظرفیت بانک های خصوصی برای تبادلات مالی با افزایش حساسیت بر روی تراکنش های بانک های دولتی، تلاش برای انجام معاملات با ارز سایر کشورها به منظور عدم رهگیری تراکنش توسط آمریکا، عقد قراردادهای Barter با خریداران در بازارهای هدف به عبارت بهتر واردات مواد اولیه در برابرصادرات محصول، حمایت از صادرکنندگان برای جبران بخشی از هزینه های تحمیل شده ناشی از تحریم ها با استفاده از مشوق های صادراتی و معافیت های مالیاتی و ... از جمله راهکارهایی است که می توان نام برد.

این مقام مسئول ظرفیت واقعی تولید شرکت را در صورت تامین منابع پایدار حدود 4 میلیون تن ذکر کرد و گفت: در سال جاری این شرکت پس از تولید ریل U33 موفق به تولید ریل UIC60 شد و با تولید شمش بیم بلانک ، تیرآهن H30 را برای اولین بار در ایران تولید کرد.اگر کارگاه نورد 650 ذوب آهن تمرکز را بر تولید ریل بگذارد ، امکان تولید 400 هزارتن ریل وجود دارد. این کارگاه قابلبت تولید مقاطع سنگین را نیز دارد و می تواند سالانه 650 هزارتن انواع ریل و مقاطع سنگین را تولید کند .

یزدی زاده میزان مصرف ریل در ایران با توجه به افق 1404 را در بهترین حالت 150 هزارتن اعلام کرد و افزود: ذوب آهن به راحتی توان تامین ریل مورد نیاز را دارد . با توجه به اهمیت بسیار زیاد توسعه حمل و نقل ریلی و نقش چشمگیر آن در توسعه زیرساخت های صنعتی، تولید ریل ملی یک اقدام مهم است که موفقیت بزرگی برای صنعت فولاد محسوب می شود .

وی با اشاره به تولید 8 میلیون تن محصولات فولادی طویل در سال گذشته گفت: 30 درصد این محصولات توسط ذوب آهن تولید می شود و حدود 66 درصد بازار تیرآهن را به خود اختصاص داده است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ