کد خبر: ۹۸۹۴۴
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۷/۱۰

تعادل قیمت فولاد نتیجه اعتماد به فرایند عرضه و تقاضا در بورس
مدیرعامل ذوب آهن مطرح کرد:

تعادل قیمت فولاد نتیجه اعتماد به فرایند عرضه و تقاضا در بورس

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به بزرگترین چالش صنعت فولاد دنیا و تهدیدهای آن گفت: تعادل قیمت فولاد نتیجه مطلوب اعتماد به فرایند عرضه و تقاضا و سازوکار بورس کالاست.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،منصور یزدی زاده در چهارمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس گفت: اعتماد به فرایند عرضه و تقاضا بهترین روش برای ایجاد تعادل در بازارهاست به طوری که در بازه زمانی با ایجاد برخی محدودیت ها در روند عرضه و تقاضا و قیمت فولاد در بورس کالا، اثرات دلخواه به دست نیامد.

وی افزود: پس از رفع محدودیت های قیمت گذاری و برداشتن سقف رقابت، مشاهده کردیم قیمت محصولات فولادی در بازار آزاد با وجود افزایش نرخ ارز کاهش یافت در نتیجه قیمت بین بورس کالا و بازار آزاد به یکدیگر نزدیک شد و این نتیجه مطلوب حاصل اعتماد به فرایند عرضه و تقاضا و سازوکار بورس کالاست.

یزدی زاده ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین چالش صنعت فولاد دنیا عدم توازن در تولید و مصرف است، به طوری که چین برخلاف محدودیت های زیست محیطی تولید را حفظ کرد.کاهش تقاضا در بازارهای جهانی، افزایش تولید در چین، جنگ تجاری، کاهش رشد اقتصادی چین، آغاز و ادامه کاهش قیمت فولاد که از ماه جولای آغاز شده است از جمله تهدیدات صنعت فولاد به شمار می روند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ