کد خبر: ۹۸۹۶۳
۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۷/۱۱

ارز ناموس بانک مرکزی است / دلایل کاهش دلار
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ارز ناموس بانک مرکزی است / دلایل کاهش دلار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ارز ناموس بانک مرکزی است و باید برای حفظ ارزش آن از ابزار‌های این بانک استفاده شود ، دلایل افت اخیر قیمت دلار را برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی گفت: متأسفانه در 2 ماه اخیر و برخلاف ماه های اول سال، شاهد عدم دخالت بانک مرکزی در بازار ارز بودیم و این موضوع یکی از علل ایجاد التهابات روانی و افزایش نرخ ارز بود. در مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا اختیارات بانک مرکزی را افزایش دادیم تا اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: یکی از اقدامات مثبت این بود که بانک مرکزی بتواند از منابع مربوط به صادرات غیرنفتی، تعادل را ایجاد کند و همچنین بتواند از انتشار ابزارهای مرتبط با حوزه ارز هم استفاده کند.

پورابراهیمی ورود بانک مرکزی به مدیریت نقدینگی را یکی دیگر از علل کاهش نرخ ارز دانست و گفت: صرافی ها را هم کنار گذاشته بودند اما با مدیریت جدید بانک مرکزی، اختیارات بیشتر به صرافی ها داده شد و محدودیت های انتقال ارز به داخل نیز برداشته و حجم زیادی ارز وارد شد. مجموعه این تصمیمات و اقدامات بر کاهش نرخ ارز، اثر گذاشت و امیدواریم با این رویکرد جدید و افزایش اختیارات بانک مرکزی، نرخ ارز متعادل شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ