کد خبر: ۹۸۹۶۹
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۷/۱۱

احتمال جایگزینی خرید نفت شرکت هندی از ایران با ۵ کشور

احتمال جایگزینی خرید نفت شرکت هندی از ایران با ۵ کشور

یکی از خریداران هندی بزرگ نفت ایران مطمئن است می‌تواند از قدرت نفوذ شرکای روس،برای تامین محموله‌های جایگزین از ۵ کشور در صورت متوقف شدن خرید نفت ایران استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بی آناند مدیر ارشد اجرایی نارایا انرژی به پلاتس گفت: این شرکت به نفت خام ایران متکی است.بادقت تحولات و چگونگی جایگزینی نفت ایران را رصد می‌کنیم.دو سهامدار ما یعنی روس‌نفت و ترافیگورا جای پای مهمی دارند و برای دریافت نفت از سرتاسر جهان کمک خواهند کرد. برای جنگ با این وضعیت اندکی به انها متکی هستیم.

وی انتظار دارد نایارا خرید از عراق، عربستان، مکزیک، برزیل و اورالز روسیه را درصورت توقف خرید نفت از ایران افزایش دهد.در مورد نفت ایران بلاتکلیفی وجود دارد که همه در مورد آن صحبت می‌کنند اما نوع پالایشگاهی که داریم، به ما انتخاب های فراوان برای یافتن نفت‌های جایگزین می‌دهد.

آناند ادامه داد: چالش تنها جایگزینی نفت ایران نیست بلکه موضوعاتی در مورد کاهش تولید در دیگر بازارها نظیر ونزوئلا یا دیگر بخش‌ها در آمریکای لاتین وجود دارد. بسیاری از کشورهای اوپک با چالش‌هایی برای افزایش تولید روبرو هستند. از این رو در حال رفتن به محیطی بی ثبات در مورد چگونگی جایگزینی این بشکه‌ها هستیم.

بنابراین گزارش، نایارا در حال حاضر 17 تا 18 میلیون تن در سال نفت وارد می کند که حدود یک سوم آن (6 تا 6.5 میلیون تن) از ایران تامین می‌شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ