کد خبر: ۹۹۰۱۱
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۷/۱۳

مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار
رییس انجمن قطعه‌سازی خبر داد:

مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار

رییس انجمن صنعت قطعه‌سازی از مخالفت شورای رقابت با واگذاری قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: وی در صورت تحقق این موضوع، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمدرضا نجفی‌منش به ایسنا گفت: در جلسه ای که هفته گذشته با حضور وزیر کشور و مدیران ارشد خودروساز و قطعه‌ساز با هدف بررسی مشکلات این صنایع برگزار شد، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد مقرر شده وظیفه قیمت‌گذاری خودرو به ستاد تنظیم بازار واگذار شود. البته رییس شورای رقابت که در جلسه حضور داشت با این موضوع مخالفت کرد و گفت در صورت تحقق این موضوع، به دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این جلسه گزارشی از مشکلات صنعت خودرو و قطعه از جمله مشکل ترخیص مواد اولیه از گمرک به دلیل عدم تخصیص ارز ارائه شد، افزود: در این زمینه مدیرعامل گمرک وعده داد در صورتی که بانک عامل در دست اجرا بودن روند تخصیص ارز برای واردات را تایید کند، گمرک نسبت به ترخیص ۶۰ تا ۷۰ درصد مواد اولیه متوقف اقدام خواهد کرد.

نجفی منش ادامه داد: همچنین گزارشی از مشکلات صنایع قطعه‌سازی ارائه شد که در چند ماه اخیر حدود ۷۰ واحد قطعه‌سازی تعطیل و حدود ۳۰ درصد نیروهای شاغل در این صنعت تعدیل شده‌اند که وزیر کشور وعده داد مشکلات موجود پیگیری و برای رفع آن ها اقدام شود.

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ