کد خبر: ۹۹۰۲۲
۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۷/۱۴

انصراف هند از عدم خرید نفت ایران و ضرر آمریکا

انصراف هند از عدم خرید نفت ایران و ضرر آمریکا

یک موسسه اطلاعات خطوط کشتیرانی اعلام کرد: شرکت های هندی‌ واردات نفت آامریکا را کاهش داده و به سمت خرید نفت از ایران روی آوردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تایمز آو ایندیا،موسسه کپلر که در زمینه اطلاعات خطوط کشتیرانی و بارگیری‌های نفتی فعالیت می‌کند اعلام کرد: در حالی که حدود یک ماه تا آغاز اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران زمان باقی است خریداران نفت هندی واردات نفت از آمریکا را کاهش داده و به سمت خرید نفت از ایران روی آوردند.

براین اساس،ماه گذشته صادرات نفت آمریکا به هند 75 درصد سقوط کرده و تنها به 84 هزار بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که آمریکا در ماه ژوئن روزانه 347 هزار بشکه نفت به هند صادر کرده است.

به طور کلی هند 12 درصد از نفت مورد نیاز را در ماه ژوئن از امریکا وارد کرد اما ماه گذشته خریداران نفت هندی با 111 هزار بشکه افزایش نسبت به آگوست روزانه 502 هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند که بخش قابل توجهی از کاهش نفت از آمریکا از محل افزایش واردات نفت از ایران جبران شد.

پبنا به گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا، در یک هفته پایانی ماه سپتامبر صادرات نفت این کشور 917 هزار بشکه در روز کاهش یافته و به 1.7 میلیون بشکه در روز رسیده است. اصلی‌ترین دلیل کاهش صادرات نفت آمریکا تقویت دلار در بازار جهانی ارز و کاهش جذابیت نفت آمریکا در بازار بوده است.

علی‌رغم آنکه هند یکی از واردکنندگان اصلی نفت آمریکا در آسیا محسوب می‌شود  اما این کشور همچنان دومین واردکننده نفت ایران محسوب می‌شود. هفته گذشته صادرات نفت آمریکا به بازارهای آسیایی 73 هزار بشکه در روز کاهش یافت و به 427 هزار بشکه رسید. صادرات امریکا به اروپا نیز 102هزار بشکه افت کرد و به 543 هزار بشکه در روز رسید.این در حالی است که صادرات نفت ایران به چین با 29 هزار بشکه در روز افزایش در این مدت به 620 هزار بشکه رشد کرد. به دلیل اختلاف تجاری با آمریکا چین واردات نفت از این کشور را کاهش داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ