کد خبر: ۹۹۰۲۸
۱۰:۸ - ۱۳۹۷/۷/۱۴

یک طرفه پایبند برجام نمی مانیم و مشتاق دیدار ترامپ نیستیم
ظریف:

یک طرفه پایبند برجام نمی مانیم و مشتاق دیدار ترامپ نیستیم

وزیر خارجه ایران ضمن اشاره به عدم اعتماد و اشتیاق به آمریکایی‌ها و دیدار با ترامپ گفت: ایران برجام را توافقی خوب می‌داند اما نخواهد پذیرفت تنها طرفی باشد که به آن پایبند است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمد جواد ظریف به شبکه خبری الجزیره گفت: آمریکایی نشان داده‌اند نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.مشتاق به دیدار ترامپ نیستیم، زیرا ایالات متحده، شریک قابل اعتمادی برای مذاکره نیست.آنها همیشه می‌گفتند به دنبال معاهده با ایران هستیم، اما همین تازگی از معاهده‌ای که با ایالات متحده داریم خارج شدند، چون دادگاه لاهه به ضرر آنها رأی داد.معنای این اتفاق این است که با این رئیس‌جمهور و این دولت، بر سر هر چیزی که مذاکره انجام شود، آنها به آن پایبند نخواهد بود.

وی در پاسخ به سوال آیا ایران هرگز با ترامپ و اعضای دولت آمریکا دیدار نخواهد کرد، گفت: در سیاست هیچ‌وقت نباید گفت هرگز، اما لازم است در این دولت، تغییرات جدی صورت گیرد.شما نمی‌توانید به حرف‌های آنها، به امضا و حتی به تعهدات هم اتکا کنید.آمریکایی‌ها به وعده‌ها عمل نکرده‌اند.با برخی مخالفان توافق هسته‌ای در ایران که خروج آمریکا را خوش‌یمن می‌دانند،موافق نیستم. به این خاطر که آنها هم وقتی مذاکره می‌کردم، با من موافق نبودند.
فکر می‌کنم برای جامعه بین‌المللی خوب نیست کشوری با قدرت آمریکا تصمیم بگیرد از توافق‌های بین‌المللی خارج شود.

ظریف درباره اینکه آیا ایران قصد دارد برای مدت نامعلوم در برجام باقی بماند،گفت: ایران به اروپایی‌ها زمان داده چون آنها زمان خواستند تا خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را جبران کنند. این به معنی آن است که ایران لازم است سود اقتصادی این توافق را دریافت کند.آنها بیانیه‌های سیاسی بسیار قدرتمندی صادر کرده‌اند و بعد درباره راه‌حل‌های عملی توضیح داده‌اند، حالا نیاز داریم ببینیم آن راهکارهای عملی اجرا می‌شوند. مرحله بعد این خواهد بود که ببینیم آیا بخش خصوصی از آن راهکارهای عملی استقبال می‌کند یا خیر.اینها را به دقت بررسی خواهیم کرد و بر اساس نتیجه آن، تصمیم خواهیم گرفت.ایران توافق هسته‌ای برجام را توافقی خوب می‌داند، نخواهیم پذیرفت تنها طرفی باشیم که به برجام پایبند است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ