کد خبر: ۹۹۰۳۰
۱۰:۱ - ۱۳۹۷/۷/۱۴

شکست عرضه نفت در بورس و نخود سیاه مسئولان / راهکار فروش
پیش بینی نماینده مجلس و کارگزار سابق از:

شکست عرضه نفت در بورس و نخود سیاه مسئولان / راهکار فروش

نماینده مجلس و کارگزار سابق بازار سهام،با انتقاد از مشخص نبودن نرخ فروش نفت در بورس و پرداخت ارزی خریداران، راهکار فروش را اعلام کرد و گفت:طرح فروش نفت در بورس شکست می خورد و مسئولان دنبال نخود سیاه نروند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد حسن نژاد با اشاره به تصویب راه اندازی بورس نفت به خانه ملت گفت: دلیلی وجود ندارد هر چیز زیبایی که اعلام می شود به دنبال آن رفت، بورس کلمه با کلاسی است اما در واقع محلی بوده که باید خریدار و فروشنده به یکدیگر برسند.هم اکنون که خارجی ها نفت ایران را خریداری می کنند نمی توانند نفت را خارج کنند، بنابراین اگر بخش خصوصی نفت را خریداری کند می خواهد کجا تزریق یا از آن نگهداری کند.

وی ادامه داد: به جای اینکه نفت را وارد بورس کرده تا بخش خصوصی آن را خریداری و بفروشد حق العمل کاری به بخش خصوصی پرداخت شود تا نفت را در خارج بفروشد.مشخص نیست نفت در بورس با چه قیمتی می خواهد به فروش برسد.عنوان شده 80 درصد پول فروش نفت در بورس باید به صورت ارز پرداخت شود، مگر پتروشیمی ها که از دولت نفت و گاز خریداری می کنند پول را به صورت ارزی می دهند که خریداران در بورس پول را به صورت ارزی پرداخت کنند.

حسن نژاد تصریح کرد: طرح فروش نفت در بورس شکست می خورد، چراکه نمی توانند پول را منتقل کنند بنابراین باید گفت مسئولان دنبال نخود سیاه نروند.
انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ