کد خبر: ۹۹۰۷۶
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۷/۱۵

تحلیل خواجه نصیری از دلیل اصلی ریزش بورس و پیش بینی آینده + پاسخ به یک شایعه
در گفت وگو با بورس پرس اعلام شد:

تحلیل خواجه نصیری از دلیل اصلی ریزش بورس و پیش بینی آینده + پاسخ به یک شایعه

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن ضمن پاسخ به شایعه نقش حقوقی ها در ریزش دیروز و امروز و اعلام دلیل اصلی برگشت منفی تمام عیار بازار، پیش بینی کرد بازار بسیار سریع به شرایط عادی باز خواهد گشت.

محمود رضا خواجه نصیری در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره شرایط بازار سهام که دیروز به طور ناگهانی و بدون رویداد منفی خاصی با برگشت تمام عیار قیمت ها و تبدیل صف های خرید به فروش و سقوط دیروز و امروز شاخص مواجه شده توضیح داد: نکته اصلی ماه های اخیر این است که بورس به روند صعودی همیشگی تاکید و عادت کرده و این عادت در رفتار سرمایه گذاران هم شکل گرفته است. به همین دلیل با اولین روند نزولی ، تفکر و باور سرمایه گذاران دچار تردید می شود.

وی با اشاره به سابقه سیر نزولی طولانی بورس درسال های 84 و 93 و... و نبود نقدینگی کافی برای جمع آوری سهام، ادامه داد: با توجه به اینکه نگاه اغلب سرمایه گذاران به روند بازار است ، اکثرا" با قطع سیر صعودی اقدام به فروش حتی سهام بینادی ارزنده می کنند و بازار هم در هرنقطه ایی اقدام به اصلاح می کند.

این کارشناس با بیان اینکه شرایط فعلی نسبت به گذشته قابل مقایسه نبوده و در حال حاضر نقدینگی لازم برای جمع آوری سهام وجود دارد، افزود: با در نظر گرفتن همه واقعیت ها، پیش بینی می شود بازار بسیار سریع جمع شود و به وضعیت عادی برگردد. بنابراین جای هیچ نگرانی نیست و سرمایه گذاران به شایعات توجه نکنند.

خواجه نصیری در پاسخ به این سئوالی مبنی بر شائبه نقش حقوقی ها از جمله تامین سرمایه تمدن در شروع ریزش دیروز بازار به بورس پرس گفت: چنین شایعه ایی به هیچ وجه و به هیچ نحوی درست نبوده و نباید به این گونه مسائل توجه کرد. همه آمارهای قابل دسترس بوده و همگان می توانند با بررسی داده ها و آمارها ، صحت و سقم این شایعات و شبهات را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: استراتژی یک سال اخیر تامین سرمایه تمدن ، حمایت از بازار هنگام فشار فروش و جمع آوری اکثر سهام شرکت های دارای تحلیل بنیادی در مواقع افزایش عرضه بود و هست و تاکنون حتی یک بار هم از این استراتژی عدول نشده است. بر همین اساس دیروز و امروز نه تنها هیچ سهمی از سوی صندوق های این شرکت عرضه نشده بلکه تا حد امکان اقدام به جمع آوری صف های فروش شده است.

خواجه نصیری افزود: از سوی دیگر رسالت تامین سرمایه تمدن علاوه بر رعایت صرف و صلاح مشتریان، فروش سهام تنها در صورت انباشت 90 درصدی و هنگام تشکیل صف خرید سنگین بوده و از رویه "رِنج منفی" هم استفاده نشده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» رحيم صرافان | ساعت ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۷/۱۵
15
1
پاسخ
با سلام و ارزوي سلامتي شما خواهش من بعنوان يك سرمايه گذار جزء بيش از اين Don't insult people's intelligence من تحليل هاي جنابعالي را رصد ميكنم ولي لطفا نام ببريد سهمي كه شما صف فروش ان را جمع كرده أيد و روز بعد باز صف فروش باشه شما و دوستان عزيزي مثل شما با داشتن اطلاعات داخلي Inside Information حتي خريد معمولي انجام ميدهيد صف فروش جمع كردن كه الله و اعلم سوْال ديگه اين حقير اين هستش چه توجيهي وجود دارد كه نمادي چند روز به هر دليلي از جمله شفافيت بسته و با پاسخ هاييكه بورس دريافت ميكنه با افزايش ده در صد به تابلو برگرده و از روز بعد بمدت چهار روز صف فروش ده ها ميليوني را شاهد باشيم اميدوارم جسارتي نكرده باشم همه پرتفوليو من باندازه حدود هشت عدد سهم Amazon هستش ولي از جمنابعالي تقاضا دارم كمك كنيد بورس بدون تبعيض بشه خداوند نگهدارتان🙏🏼🙏🏼
» جواد جسن زاده | ساعت ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۷/۱۵
0
1
پاسخ
با سلام امیدوارم مدیران محترم بورس که این روزهای گذشته با دقت سهامداران جدید جذب بورس کردن خدای نا کرده با کوچکترین اشتباه زیاده خواهان بورس را با خطر ریزش بلند مدت روبرو نکنند باز سهامداران جز فرار را ترجیع دهند و ریزش باز پیا پی شود و از کنترل خارج شود و نا اطمینانی ایجاد شود مزدا3
» جواد جسن زاده | ساعت ۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۷/۱۶
1
0
پاسخ
با سلام راه ان هست که اهسته پیوسته رود نه انکه یکماه شاخص دو برابر شود شاخصی که در 0 5 سال شده بود 100هزار واحد یکماه می شود200هزار واحد مگر تمام شرکتهای بورس یکماه یک شرکت جدید احداث کردن اینکار کمی مشکوک است اگر به دلار ارتباط بدیم دلار3500شده19000پس شاخص باید5برابر میشد یعنی500هزار واحد پس علت چیز دیگریست همین که دلار یک شبه نصف میشود شاخص نصف نشود که باز شبهه ایجاد کند مزدا3
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ