کد خبر: ۹۹۰۹۰
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۷/۱۵

بورس کالای ایران مرجع زعفران جهان می شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی :

بورس کالای ایران مرجع زعفران جهان می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در آینده ای نزدیک تنها مرجع تعیین قیمت زعفران در جهان،بورس کالای ایران خواهد بود و تلاش می شود از این پس، صادرات زعفران فقط با گواهی بورس کالا ممکن باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، حسین شیرزاد گفت: دولت علاوه بر خرید حمایتی و عرضه صادراتی، راه اندازی بورس بین المللی زعفران در ایران را دنبال می کند. تاکنون ۶۵ تن زعفران در بورس کالا فروش رفته و بخش قابل توجهی نیز صادر شده،باید به دنبال احیا و اصلاح این بازار باشیم.

وی درباره چگونگی روند عرضه زعفران بر تابلوی بورس در آینده گفت: یگانه مرجع تعیین قیمت زعفران در جهان،ایران و بورس بین المللی آن خواهد بود و در عین حال شاهد یک شفافیت کم نظیر در قیمت و کیفیت خواهیم بود.در آینده با ایجاد و تجهیز بستر مناسب برای حفظ و نگهداری، زمینه تعادل (قیمت و بازار) این محصول را فراهم می کنیم تا ضمن حمایت از تولیدکنندگان در خرید به موقع هنگام اوج برداشت محصول، منافع مصرف کنندگان را نیز در نظر گرفته و از طریق صادرات آن برای تقویت تراز تجاری قدم موثری برداریم.تلاش می شود از این پس، صادرات زعفران فقط با گواهی بورس کالا ممکن باشد.

به گفته شیرزاد، ایران به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده زعفران، نزدیک به ۸۵ درصد تولید جهان را در اختیار دارد و سال گذشته در چارچوب خرید توافقی، ۶۷ تن انواع زعفران رشته ای بریده شامل نگین و شبه نگین (یا سرگل)، رشته ای درجه یک شامل پوشال مرغوب و پوشال معمولی بر اساس استانداردهای ملی از کشاورزان خریداری شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ