کد خبر: ۹۹۱۰۴
۹:۶ - ۱۳۹۷/۷/۱۶

تخلفات بانک مرکزی محرز بود/ رای به انفصال سیف و معاونان وی
رئیس کل دیوان محاسبات خبر داد:

تخلفات بانک مرکزی محرز بود/ رای به انفصال سیف و معاونان وی

رئیس کل دیوان محاسبات گفت: بهمن سال گذشته هیأت مستشاری و دادستان دیوان، تخلفات بانک مرکزی را محرز دانست و بر انفصال سیف و معاونان وی رأی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عادل آذر در جریان گفت و گوی ویژه خبری شب گذشته شبکه دوم سیما ، با بیان اینکه شهردار تهران، 15 استاندار و 170 تا 200 نفر از مقامات ، مشمول قانون جدید منع بکارگیری بازنشستگان هستند، در ناگفته هایی از بازار ارز و مسئولیت سیف اعلام کرد: دیوان محاسبات از آذر سال گذشته نوسانات دلار و مدیریت منابع ارزی رصد می کرد اما بانک مرکزی گارد خاصی در برابر این نظارت ها گرفته و حاضر به ارایه اطلاعات و دسترسی های لازم نبود.

وی ادامه داد: در این میان ، بهمن سال گذشته هیأت مستشاری و دادستان دیوان محاسبات تخلفات بانک مرکزی را محرز دانست و بر انفصال رئیس کل بانک مرکزی و معاونان وی رأی داد.

این مقام مسئول با اشاره به تزریق 22 میلیارد دلار ارز در سال گذشته و تشکیل سه پرونده در دیوان محاسبات ادامه داد: در تفریق بودجه سال پیش،  6800 بند تخلف قانونی شناسایی و 4944 بند تخلف در قالب 1800 فقره پرونده تخلف از مرحله حسابرسی به دادسرا ارجاع شد. از این تعداد 720 پرونده منجر به دادخواست شده و که دادستان دیوان برای هیأت های مستشاری ارسال کرده است.

عادل آذر افزود: از مجموع پرونده های هیأت های مستشاری در یک سال و نیم اخیر 1066 فقره رأی صادر شده که بر اساس این آراء 2160 نفر از مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی به انفصال از خدمت، جبران ضرر و زیان، کسر حقوق، توبیخ کتبی و تذکر محکوم شدند. در این مدت 10 هزار میلیارد تومان در بخش اقدامات پیشگیرانه حسابرسی و 1362 میلیارد تومان در مرحله دادسرایی به خزانه بازگشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ