کد خبر: ۹۹۱۱۲
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۷/۱۶

مصوبه مجلس به الزام خودروسازان به اسقاط یک خودرو در برابر تولید 4 دستگاه

مصوبه مجلس به الزام خودروسازان به اسقاط یک خودرو در برابر تولید 4 دستگاه

عضو هیات‌مدیره انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از مصوبه مجلس بر الزام خودرو سازان برای از رده خارج کردن یک دستگاه خودروی فرسوده به‌ازای هر ۴ دستگاه خودروی تولیدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،مصطفی جودی اظهار داشت: براساس مصوبه سال ۸۸ هیات دولت، خودروسازان باید معادل ۳۰ درصد تولیدات و وارد‌کنندگان خودرو نیز متناسب با حجم واردات، تعدادی خودروی فرسوده را از رده خارج و گواهی اسقاط ارائه می‌کردند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ اجرای این قانون برای وارد‌کنندگان خودرو آغاز شد،افزود: با این حال خودروسازان از اجرای این قانون خودداری کردند تا اینکه سرانجام سال گذشته هیات دولت مصوبه پیشین در زمینه الزام خودروسازان به اسقاط خودروهای فرسوده را لغو کرد.

جودی ادامه داد: این در حالی است که از ابتدای تیرماه با ممنوع شدن واردات خودرو، فعالیت وارد‌کنندگان خودرو متوقف و به‌دنبال آن اسقاط خودروهای فرسوده نیز با توقف روبه‌رو شده است.در چنین شرایطی هفته گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس تبصره‌ای به ماده ۸ قانون هوای پاک اضافه کرد که براساس آن خودروسازان به ازای هر چهار دستگاه خودروی تولیدی باید یک خودروی فرسوده را از رده خارج کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ