کد خبر: ۹۹۱۲۶
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۷/۱۶

معاون وزیر ارتباطات: با تلگرام هیچ توافق پشت پرده‌ نداریم

معاون وزیر ارتباطات: با تلگرام هیچ توافق پشت پرده‌ نداریم

معاون وزیر ارتباطات درخصوص برخی اظهارات مبنی بر توافق پشت پرده دولت با تلگرام گفت: وزارت ارتباطات در یک دوره‌ با اجازه مراجع ذیصلاح با تلگرام مذاکره کرد که نتیجه نداشت و دیگر مذاکره‌ نکرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمید فتاحی درخصوص اینکه پس از یک دوره مذاکره دولت با تلگرام برخی از مردم همچنان تصور می‌کنند دولت توافقاتی پشت پرده با تلگرام داشته به فارس گفت: وزارت ارتباطات در یک دوره‌ مأموریت پیدا کرد با تلگرام مذاکره داشته باشد.

وی تاکید کرد: هر سرویسی که آورده اقتصادی دارد و بخش وسیعی از مردم از آن استفاده می کنند باید در چارچوبی قرار گیرد و در همه دنیا نیز سرویس‌ هایی که در حوزه فضای مجازی به صورت گسترده فعالیت می‌کنند با حاکمیت تعاملاتی دارند که نیاز به مذاکرات با یک اپلیکیشن با ۴۰ میلیون کاربر منطقی بود.این مذاکرات با اجازه شورای عالی فضای مجازی و دادستانی وقت انجام شد و به نتیجه نرسد و گزارش آن که مربوط به بیش از یک سال قبل است، ارائه شد.

این مقام مسئول درباره اینکه اخیراً مجلس موضوع تحقیق و تفحص از مذاکرات وزارت ارتباطات با تلگرام را بار دیگر در دستور کار قرار داده، آیا مذاکره جدیدی انجام شده است؟ گفت: پس از آن دوره مذاکره هیچ مذاکره دیگری نبوده است. اکنون برخی نمایندگان مجلس تلاش دارند القا کنند وزارت ارتباطات در  این مذاکرات خودسرانه حضور پیدا کرده در حالی که اتفاقا در جلسه شورای عالی فضای مجازی که این وظیفه به وزارت ارتباطات موکول شد نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

فتاحی درباره روش مذاکره انجام شده گفت: مذاکرات حضوری نیز بوده است.پس از فیلتریگ تلگرام در ایران،هیچ مذاکره‌ای بین وزارت ارتباطات و تلگرام اتفاق نیفتاد، از سمت وزارت ارتباطات هیچ درخواستی نبوده و  تلگرام نیز درخواستی برای مذاکره نداشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ