کد خبر: ۹۹۱۳۵
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۷/۱۶

۴ گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت مشخص شدند

۴ گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت مشخص شدند

رئیس‌جمهور درحالی قرار است فردا وزرای پیشنهادی صنعت‌، راه، تعاون و اقتصاد را به مجلس معرفی کند که گزینه‌های نهایی مشخص شده اند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، در حالی که قرار است فردا رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی صنعت‌، راه و شهرسازی، تعاون و اقتصاد را معرفی کند،گزینه‌های نهایی مشخص شده است.

بر این اساس، علی اکبر حاج‌محمدی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، رضا ویسه گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، فرهاد دژپسند گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و محمد شریعتمداری به عنوان گزینه دولت برای وزارت تعاون صبح فردا از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی خواهند شد.

معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد

فرهاد دژپسند فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در مقطع دکترا از دانشگاه آزاد و اکنون استادیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است.وی سابقه حضور در معاونت طرح و بودجه سازمان برنامه و بودجه دولت یازدهم، معاونت تولیدی سازمان برنامه در دولت نهم و معاونت طرح ریزی اقتصادی وزارت بازرگانی دولت هشتم را دارد.اکنون نیز به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه مشغول فعالیت است.

معرفی وزیر پیشنهادی صنعت

رضا ویسه زاده ۱۳۳۴ در کرج و معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور است.وی ریاست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را بین سال‌های ۸۰ تا ۸۴ برعهده داشته است. در دوره ریاست ویسه بر ایدرو، وابستگی خودروسازان به این سازمان زیاد شد، و در پی دولتی‌تر کردن صنعت خودرو بود.در سال ۷۹ نشان دولتی درجه سوم کار و تولید را از هیات وزیران ایران دریافت کرد و در دولت هشتم به عنوان معمار اصلی صنعت خودرو شناخته شد.

معرفی وزیر پیشنهادی راه

علی اکبر حاج‌محمدی که تا پیش از این مشاور عالی سازمان برنامه و بودجه در امور زیربنایی و عمرانی بوده، به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی می‌شود.وی در آذر سال پیش، از سوی محمدباقر نوبخت به عنوان رئیس امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه منصوب شده بود.

مرد جابه‌‌جایی‌های دولت روحانی

محمد شریعتمداری که در حال حاضر وزیر صنعت است. پیش از این معاون سابق اجرایی رئیس جمهور، جانشین رئیس‌جمهور در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی و شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی بوده است.وی در آغاز کار دولت یازدهم، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم محمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده‌ است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ