کد خبر: ۹۹۱۵۸
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۷/۱۷

شهرداران هم مشمول قانون بازنشستگان هستند
دادستان دیوان محاسبات:

شهرداران هم مشمول قانون بازنشستگان هستند

دادستان دیوان محاسبات با اشاره به آمار تقریبی کناره گیری مقامات بازنشسته در پاسخ به استعلام وزارت کشور اعلام کرد: تمامی شهرداران ازجمله شهردار تهران مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فیاض شجاعی درباره روند اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و ابلاغ این قانون به دستگاه های مختلف به ایرنا گفت: آمار تقریبی درمورد مقامات بازنشسته که باید کنار بروند 170 تا 200 نفر و درمورد استانداران بازنشسته نیز رقم 15 نفر است که رییس دیوان محاسبات پیش از این اعلام کرد، ولی آمار نهایی بعد از رسیدگی دقیق اعلام می شود.

وی افزود: دیوان محاسبات به تمامی دستگاه های مشمول طی نامه ای اعلام کرده تمامی بازنشستگان باید تا 23 آبان ماه با دستگاه مذکور تسویه کنند مگر افرادی که شامل استثنائات قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شوند که آنان در دستگاه ها باقی می مانند. منتظر سررسید موعد این زمان هستیم تا با دقت پیگیری های لازم را از دستگاه ها داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان شامل افرادی می شود که قبلا حکم بازنشستگی دریافت کرده ولی مجددا به کار گرفته شده اند و این به کارگرفتگی به نحو مطلق و عموم می تواند تحت هر عنوانی ازجمله مدیریت، معاونت، مشاوره یا کارمند معمولی باشد.بر اساس این قانون، بکارگیری هر بازنشسته ای که حکم بازنشستگی را دریافت کرده و مشمول استثنائات مقرر در تبصره ماده واحده اصلاحی قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان نیستند، ممنوع است.

شجاعی ادامه داد: شهرداری ها و شرکت های تابع شهرداری ها که بیش از 50 درصد سهام آنان متعلق به شهرداری ها است نیز از مصادیق موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی محسوب می شوند، از این رو شهرداران از جمله شهردار تهران نیز مشمول این قانون قرار می گیرد.هیچ بازنشسته ای را در این دستگاه ها نمی توان به کار گرفت مگر این که شامل استثنائات 6 گانه مقرر در قانون باشند.

وی درخصوص شمول این قانون برای همترازان وزرا نیز گفت: تمامی همترازان بازنشسته، مشمول این قانون می شوند و اگر حتی شغل انها همتراز با یکی از موارد استثنائات هم باشد باید از آن شغل کنار بروند و بازنشسته شوند.در موعد مقرر از سازمان بازنشستگی و تامین اجتماعی وضعیت خدمتی افراد را از حیث بازنشستگی استعلام می کنیم و متناسب با آن در مورد افراد تصمیم می گیریم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ