کد خبر: ۹۹۱۶۱
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۷/۱۷

اما و اگر درباره سهامدار 40 درصدی شرکت آماده عرضه اولیه
نایب رئیس مجلس اعلام کرد:

اما و اگر درباره سهامدار 40 درصدی شرکت آماده عرضه اولیه

نایب رئیس مجلس گفت:40 درصد سهام کشت و صنعت مغان که سهامدار شرکت آماده عرضه اولیه دامپروری پارس است،بدون هماهنگی دوسازمان خصوصی‌سازی و مالیاتی به بدهکار ورشکسته واگذار شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مسعود پزشکیان به خانه ملت گفت: سیستم داده‌ها باید جامع‌تر و کامل‌تر شود چرا که در ساختار کنونی افراد باید اطلاعات را ارائه دهند اما باید سیستمی ایجاد شود که حاکمیت اطلاعات را در این سیستم ثبت کند.باید در سیستم مشخص شود چه افرادی قادر به پرداخت مالیات بوده و چه افرادی قادر به پرداخت مالیات نیستند،حاکمیت باید به افرادی که قادر به پرداخت مالیات نیستند، کمک کرده و به آنها یارانه پرداخت شود.

وی ادامه داد: موضوع یارانه‌ها، تخفیف‌ها، رانت‌ها، مالیات‌ها، رشوه‌ها، قاچاق‌ها و زمین‌خواری‌ها در این سیستم داده‌ای شفاف می‌شود تا شخصی نتواند فرار مالیاتی و تخلف قانونی انجام دهد که برای تحقق چنین امری به اقدامات بیشتر نیاز است.مقرر شد سازمان امور مالیاتی پیشنهادات را برای تکمیل سیستم داده‌ها ارائه دهد، باید مشخص شود نواقصی که در دولت برای ایجاد این هماهنگی وجود دارد، چیست.

پزشکیان با تأکید بر اینکه خریدار کشت و صنعت مغان این مجموعه را با حدود 60 کیلومتر زمین به ثمن بخس خریداری کرده، افزود: این مجتمع یکی از مجتمع‌های بزرگ منطقه است اما خریدار آن پیش از این اعلام ورشکستگی کرده و مالیات را پرداخت نمی‌کند، چگونه مجتمع بزرگی با این امکانات به این فرد فروخته شده است.دو سازمان خصوصی‌سازی و مالیاتی که از زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد هستند با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را انجام نداده بودند، عدم ارتباط بین شبکه‌ها معضل بزرگی ایجاد می‌کند.

بنابراین گزارش،شرکت کشت و صنعت مغان، مالک 39.9 درصدی کشت و صنعت دامپروری پارس است که به گفته مدیر پذیرش بورس تهران،به احتمال بسیار زیاد اطلاعیه عرضه آن در هفته جاری اعلام خواهد شد.

در این میان هنوز صحت و سقم واگذاری 40 درصد سهام "زپارس" توسط سازمان خصوصی سازی مشخص نشده اما دارایی از شرکت بیرون آمده و فروخته شده است.

60 درصد دیگر سهام کشت و صنعت دامپروری پارس متعلق به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی است که قرار است از این 60 درصد،10 درصد در بازار دوم معاملات بورس عرضه اولیه شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ