کد خبر: ۹۹۳۸
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵

پیگیری بدقولی نفتی ها در اعلام قیمت های جدید به پالایشگاه ها
سرپرست انجمن صنفی پالایشگاهی به بورس پرس خبر داد:

پیگیری بدقولی نفتی ها در اعلام قیمت های جدید به پالایشگاه ها

در پی ادامه بدقولی مسئولان وزارت نفت در اعلام قیمت های جدید به پالایشگاه ها و فراهم شدن بازگشایی نماد ۶ پالایشگاه بورسی و فرابورسی، سرپرست انجمن صنفی پالایشگاهی از پیگیری این موضوع خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بدقولی های مسئولان وزارت نفت در اعلام قیمت نفت به شرکت پالایشگاهی و همچنین قیمت های جدید فراورده های نفتی توسط شرکت ملی پالایش و پخش، همچنان ادامه دارد و به رغم وجود مصوباتی در سطح هیئت وزیران و کمیته ثبات بازار سرمایه هنوز خبری از مساعدت حداقلی وزارت نفتی ها نشده است.

براساس این گزارش، طبق تصمیمات اتخاذ شده در جلسه دو هفته پیش کمیته ثبات بازار سرمایه ، قرار بود وزارت نفت علاوه بر برگزاری جلسه اختصاصی با مدیران هر کدام از 6 پالایشگاه نسبت به اعلام قیمت های جدید خوراک اقدام کند تا از سوی دیگر شرکت ملی پالایش و پخش نیز طبق قیمت خوراک، قیمت فراورده ها را تعیین و به این شرکت ها ابلاغ کند.

از قرار معلوم این موضوع باید تا سه شنبه گذشته نهایی می شد تا مدیران پالایشگاه ها هم درکوتاه ترین زمان ، صورت های مالی را تهیه و گزارش عملکرد میاندوره ایی 3 ، 6 و 9 ماهه سال جاری را به سازمان بورس ارایه کرده و منتظر بازگشایی نماد در روزهای پایانی بهمن ماه باشند. چرا که در غیر این صورت به دلیل رعایت مقررات سازمان بورس در ارایه بودجه سال آینده شرکت ها در اسفندماه، احتمال ادامه توقف نماد این گروه مهم بازار سهام در روزها و هفته های آینده وجود دارد.

بر همین اساس و به لحاظ اهمیت زمان ارایه صورت های مالی سال جاری 6 پالایشگاه ، مسئولان وزارت نفت باید زمینه لازم را از طریق اعلام قیمت ها که فرایندی معمول و ساده است ، فراهم کنند اما به گفته برخی منابع فعلا" چنین عزمی در مسئولان وزارت نفت دیده نمی شود . برخی اخبار غیر رسمی هم از عدم نظر موافق وزیر نفت در این مورد و به رغم مصوبه هئیت وزیران حکایت دارند.

در این رابطه احمد مهدوی ( دبیر انجمن صنفی صنعت پتروشیمی ) که مدتی است سرپرستی انجمن صنفی پالایشگاهی را به عهده گرفته به بورس پرس گفت: این موضوع درحال پیگیری بوده و امروز هم ادامه یافته ولی تا این لحظه رویدادی که منجر به اعلام خبر شود ، وجود ندارد .

به گفته وی به محض حصول نتیجه ایی از اعلام قیمت ها به شرکت های پالایشگاهی ، موارد اعلام عمومی خواهد شد.

براساس این گزاش ، نماد پالایشگاه های اصفهان، بندرعباس ، تبریز، تهران ، شیراز و لاوان عمدتا" از تیر سال جاری تاکنون در بازار سهام متوقف شده و به رغم بلوکه شدن سرمایه تعداد زیادی از سهامداران ، ارسال نامه این گروه به روسای جمهور و مجلس، مصوبه هیئت وزیران و کمیته ثبات بازار سرمایه و تلاش های هر روزه مسئولان سازمان و شرکت بورس، هنوز هیچ نتیجه ایی عملی مشاهده نشده است.

در این میان همه نگاه ها و تلاش ها به وزارت نفت منتهی می شود تا مشخص شود آیا این وزارتخانه مهم مصوبات را اجرا و با بازار سرمایه همراهی می کند یا خیر؟ فعلا" که جواب این سئوال نه بوده و باید دید که این نه تا چه زمان و چگونه و با مسئولیت چه گروه و شخصی ادامه خواهد یافت؟

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ