کد خبر: ۹۹۸۸
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶

توصیه تعطیلی ۴۵ روزه انجمن کاشی وسرامیک به ۱۲۰ تولیده کننده
مدیر اجرائی انجمن به بورس پرس خبر داد:

توصیه تعطیلی ۴۵ روزه انجمن کاشی وسرامیک به ۱۲۰ تولیده کننده

مدیر اجرائی انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی وسرامیک از توصیه تعطیلی ۴۵ روزه انجمن به ۱۲۰ تولیدکننده به دلیل مشکلات عدیده و موجودی ۲۵۰ میلیون مترمربع در انبارها خبر داد.

بهنام عزیز زاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، با اشاره به صدور نامه ایی در 18 بهمن به 120 کارخانه فعال در صنعت کاشی وسرامیک کشور اظهار داشت: به دلیل پابرجا بودن مشکلات مهم این صنعت از جمله مشکلات بانکی و ارزی، ادامه رکود ساخت و ساز و اعلام کاهش 50 درصدی توسط دولت، افزایش موجودی انبارهای کارخانه ها و عاملین فروش به بیش از 250 میلیون متر مربع، کاهش صادرات و افت قیمت ها تصمیم گرفته شد تا به همه کارخانه ها توصیه تعطیلی 45 روزه داده شود.

وی ادامه داد: بنابراین کارخانه های فعال این صنعت از 15 اسفند سال جاری تا اول اردیبهشت سال آینده می توانند اقدام به تعطیلی تولید کنند تا مشکلات شان بیشتر نشود .

عزیز زاده در پاسخ به این سئوال که چه پیش بینی از انجام این توصیه توسط کارخانه ها وجود دارد؟ توضیح داد: برخلاف خواسته ، به نظر می رسد اکثر شرکت ها مجبور به تعطیلی شوند. چون در صورت ادامه فعالیت با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد و نقدینگی کنونی را هم از دست خواهند داد. با این حال امید است  شرایط کارخانه های کاشی و سرامیک در آینده بهبود یابد.

براساس این گزارش، در نامه انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی وسرامیک کشور به مدیران عامل کلیه شرکت های عضو آمده است:

پیرو بحران به وجود آمده در صنعت کاشی و سرامیک و به درخواست تولیدکنندگان کاشی وسرامیک کشور مبنی بر توقف کارخانجات از 15 اسفند 1393 تا اردیبهشت ماه سال 1394، موضوع به صورت فوق العاده در هیات مدیره انجمن در تاریخ 15 بهمن 93 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به شرایط و دلایل

1- رکود شدید در ساخت و ساز 2- افت شدید فروش داخلی و صادرات3- رسوب بیش از حد محصولات در انبار کارخانجات و انبار عاملین فروش 4- مشکل حمل و نقل و تردد در ایام قبل و بعد از عید 5- نیمه تعطیلی بودن شبکه توزیع در ایام قبل و بعد از عید 6- عدم جایگزینی سریع بازارهای جدید صادراتی 7- جلوگیری از راکد ماندن سرمایه شرکت ها 8- کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش 9- انجام تعمیرات اساسی در خطوط تولید جهت ارتقاء سطح کیفی محصولات 10- تنظیم بازار از طریق مدیریت تولید

مصوب گردید با عنایت به موارد فوق و به منظور مدیریت بحران به وجودآمده و برون رفت از وضعیت فعلی به کلیه شرکت ها توصیه گردد در صورت صلاحدید خطوط تولید خود را از 15 اسفند 93 تا اول اردیبشهت 94 متوقف نمایند.

انتهای پیام


 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» امین | ساعت ۱۲:۶ - ۱۳۹۴/۷/۱۷
0
0
پاسخ
به نظر بنده بهترین راه جهت مدیریت شرایط بحرانی کنونی صنعت کاشی و سرامیک ، بجای تعطیل کردن تولید ، راهکارهایی چون کاهش منطقی تولید، همدلی تولیدکنندگان درعدم نرخ فروشی ، رعایت کپی رایت و توجه خاص به بازارهای صادراتی جدید بجای بازارهای صادراتی سنتی موجود می باشد. در حقیقت بجای تخریب همدیگر از راهکارهای جدید بهره برد
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ