روش کلاهبرداری متهم سکه ثامن با تراکنش ۱.۷ هزار میلیاردی/ سود رویایی یک نفر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسینم ، سردار کمال هادیان‌فر در نشست خبری امروز درباره پرونده سکه ثامن و جزئیات بازداشت متهم این پرونده گفت: این شرکت طرحی داشت که به‌صورت مجازی خرید و فروش را انجام می داد در حالیکه اصلاً سکه و طلایی تبادل نمی‌شد. هر ثامنی که موضوع تبادل در سایت می‌گذاشت، بحث تبادل داشت. 35 هزار نفر عضو سایت شدند و نزدیک 6 هزار نفر در سایت فعال بودند.

وی ادامه داد: افرادی که سود بیشتری می‌بردند به عنوان الگو معرفی شده و به سایر افراد معرفی می‌شدند.فردی بود که 100 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرد و بعد سه ماه 7 میلیارد تومان سود کسب کرد.

این مقام مسئول افزود: 1700 میلیارد تومان تراکنش اتفاق که افتاد و کل افراد شاکی 1800 نفر بودند که از 10 میلیون تا 10 میلیارد مدعی شکایت داشتند. عمده موضوعات در تهران، تبریز و شهرهای دیگر صورت گرفت. این فرد در مصاحبه اعلام کرد خود به کشور بازگشته در صورتی که با برنامه‌ریزی از کشور به مقصد دبی و سپس دو کشور فرار کرد، قصد فرار به کانادا را داشت. همسر وی از قبل فرار کرده بود که با اقدامات توسط پلیس فتا و کارهای دیپلماسی موفق شدیم، محل اختفای وی را شناسایی کرده و با همکاری پلیس کشور ثالث، دستگیر شد و به کشور بازگردادنده شد.

هادیان‌فر ادامه داد: به محض خروج از کشور، حسابهای وی در 31 بانک کشور بالغ بر 80 میلیارد تومان توقیف شد، بخشی از مبالغ به حسابهای همسر وی واریز شد، به محض اینکه مردم به پلیس فتا اعلام کردند چنین اتفاقی افتاده‌، کار شروع شد و 6 نفر همدست وی بازداشت شدند البته آنها از فرار وی اطلاع نداشتند؛ طراح این سایت بالع بر 7 میلیارد تومان به عنوان طراح گرفته بود.

به گفته وی ، این نوع اقدامات بیشتر شبیه مصداق قماربازی است چون هیچ طلا و سکه‌ای تبادل نشده و فقط بحث صورت و زیان مطرح بود

رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: اعداد و ارقامی توسط زاهدی‌فر و همسر وی مطرح شده اما اظهارات برای ما مهم نیست و ادله مهم است لذا تمامی سرورها در حال ریکاوری است.

هادیان‌فر خاطرنشان کرد: مجوزی که به وی داده شد برای فروش سکه، طلای خرد شده بود اما این فرد هیچ سکه‌ای تبادل نکرد، مجوزها برای شروع به کار فرد بود اما بعد وزارت سمت، نظارت نکرد؛ این فرد مجهول‌المکان بود که خواستیم برای افرادی که کوتاهی در نظارت کردند، برخورد جدی صورت گیرد؛ چند سایت دیگر (حدود 8 سایت) در حال نظارت هستند، این سایتها از هفته دیگر در فتا احضار می‌شوند که البته بخشهای دیگر مسئول هستند، کار این فرد هم مصداق کلاهبرداری و هم پولشویی است.

انتهای پیام