ادعای تخلف در بورس و درخواست از وزیر اطلاعات / واکنش اولیه سازمان بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پراونه مافی در تصمیمی قابل تامل، امروز نامه ایی با قید آنی به وزیر اطلاعات ارسال کرده و مدعی شده معاملات روزهای اخیر بورس غیر منطقی و مشکوک بوده و احتمال تخلف وجود دارد. 

این نماینده مجلس بدون ارایه هیچ مستندی از وزیر اطلاعات خواسته تا در اسرع وقت با استفاده از کارشناسان خبره، معاملات روزهای اخیر را بررسی و جرایم و تخلفات احتمالی را اعلام کند.

این در حالی است که لحن نامه به گونه ایی است که از بر محرز بودن وجود تخلف در بورس تاکید شده است .

در این رابطه محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در واکنش به این ادعای عجیب و با پیش فرض بروز تخلف به بورس پرس گفت: سئوال اینجاست که درصورت چنین ادعایی ، چرا نامه به صورت محرمانه به وزیر اطلاعات داده نشده است؟ همچنین با علنی شدن نامه ، چرا مصادیق تخلفات اعلام نشده است؟

وی ادامه داد:با توجه به اینکه نظارت ها بر بازارسرمایه آنلاین بوده و درصورت وجود مسائلی مرتبط به تخلفات به مرجع قانونی اعلام می شود و طرح چنین مسائلی دور از انصاف است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه و حافظ منافع سهامداران این موضوع را پیگیری می کند ، ادامه داد: سازمان بورس حاضر است به هر مرجعی ، اطلاعات و جزییات معاملات همه روزها و هفته ها را ارایه دهد.

خدابخش با ابراز تاسف از این اقدام تاکید کرد: بازار سرمایه تنها بازار شفافی است که همه ابعاد و جزییات و اطلاعات آن شفاف و قابل دسترس است.

انتهای پیام