پیام مثبت سخنگوی شورای نگهبان : ایرادات قانون مبارزه با پولشویی و پالرمو رفع شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،عباسعلی کدخدایی در توییتر اعلام کرد: ایرادات شورای نگهبان نسبت به اصلاح قانون مبارزه با پولشویی و کنوانسیون پالرمو برطرف شد.

همچنین با عنایت به نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام مقرر شد این مصوبات به مجلس اعاده شوند.

براساس این گزارش، صدا و سیما هم اعلام کرد این مقام مسئول در گفتگو با بخش خبر نیمروزی شبکه اول سیما نیز در خصوص نتیجه بررسی لوایح مربوط به FATF توضیح داد: شورای نگهبان امروز چند دستور داشت که از جمله آنها لایحه اصلاح قانون پولشویی و همچنین لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین المللی برای مبارزه به جرایم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو بود.

کدخدایی افزود: پیش از این شورای نگهبان نسبت به این دو لایحه نظراتی داشت و ایراداتی مطرح کرده بود که مجلس این ایرادات را برطرف کرد و امروز ایرادات شورای نگهبان نسبت به این دو مصوبه مرتفع شد و اعضای این شورا مشکلی در خصوص ایرادات شورای نگهبان نداشتند.

وی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نظراتی را برای شورای نگهبان در خصوص این لوایح ارسال کرده بود که ما نظرات مجمع را برای مجلس ارسال کردیم و طبیعتا قوه مقننه باید نظرات مجمع را نیز در این باره لحاظ کند.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: بنابراین از نظر شورای نگهبان ایرادات موجود در این دو مصوبه برطرف شده اما ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنان باقی است. لوایح اصلاح قانون پولشویی و الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون بین المللی برای مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو، از جمله لوایح چهارگانه مربوط به FATF هستند.

کدخدایی با رد بررسی لایحه CFT در نشست امروز گفت: این مصوبه چند روز پیش مجلس، اصلا در دستور کار شورای نگهبان نبود و در جلسات بعدی رسیدگی و اعلام نظر خواهد شد.

انتهای پیام