روایت وزیر نفت از قیمت گذاری خوراک پتروشیمی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بیژن زنگنه در نشست هم اندیشی کارگزاران بورس با مسئولان ارشد اقتصادی کشور که دیروز در وزارت اقتصاد برگزار شد ، با بیان اینکه اهل کرمانشاه بوده و به کشتی علاقه دارد، گفت: در کشتی برخی فنون مانند سالتو هستند که در صورت عدم استفاده درست و به جا می تواند به ضرر استفاده کننده بینجامد. همین مثال سال گذشته برای نرخ خوارک پتروشیمی رخ داد.

وی ادامه داد: به طوریکه دولت برای خوراک پتروشیمی در لایحه بودجه هیچ پیشنهادی نداشت اما برخی در مجلس با هدف نرخ خوراک 5 سنتی اقدام به ارایه پیشنهاداتی کردند که در نهایت با تصویب 13 سنتی مجلس همراه شد. از سوی دیگر حتی وزارت نفت در لایحه کسب و کار نرخی برای خوراک پتروشیمی‌ها پیشنهاد نداده بود.

وی در ادامه به بورس انرژی اشاره کرد و گفت: با حمایت آقایان طیب‌نیا ، فطانت و حسینی (رئیس سازمان بورس و مدیرعامل بورس انرژی) سال 94 سال درخشانی برای بورس انرژی خواهد بود . چون آماده عرضه نفت خام  تا روزی 100 هزار بشکه و حجم عظیمی از فرآورده‌های هستیم. همچنین از روش‌های مختلفی مانند صندوق های بورس انرژی  استفاده خواهد شد.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: به رغم ایجاد پالایشگاه ها و پتروشیمی ها توسط دولت مخالف دخالت های دولتی هستم اما در این میان یک نکته وجود دارد که من از نسلی هستم که با زحمت درس خوانده و نمره گرفته و از کسی نمره نگرفته ام. به همین دلیل از رانت خوشم نمی آید.

زنگنه با بیان اینکه برای سربلندی و اقتدار ایران باید انسانهای سخت‌کوش در عرصه ها حضور داشته باشند ، در خاتمه گفت: دولت هم باید برای ایجاد و فعالیت بخش خصوصی و بزرگ شدن قاعده بورس تلاش کند.  

انتهای پیام