عرضه بلوک ۹.۶ درصدی غدیر برای دومین بار توسط بانک صادرات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک صادرات در پی عرضه و عدم انجام معامله بلوک 9.6 درصدی سرمایه گذاری غدیر در 31 شهریور ( به دلیل وجود یک ابهام رخ داد)، برای دومین بار در نیمه دوم سال این بلوک را روانه میز فروش می کند.

براساس این گزارش، به این ترتیب بانک صادرات در راستای سیاست دولت مبنی بر خروج بانک ها از بنگاه‌داری و بعد از اعمال افزایش سرمایه 100 درصدی غدیر ( از 1.8 به 3.6 هزار میلیارد تومان در مجمع 19 مهر سال جاری) بیش از 3 میلیارد و 467 میلیون و 942 هزارسهم سرمایه گذاری غدیر را 18 اسفند در بازار اول معاملات بورس عرضه می کند.

قیمت پایه هر سهم 3 هزار و 303 ریال و ارزش پایه این بلوک 9.63 درصدی بیش از 1.2 هزار میلیارد تومان تعیین شده که توسط کارگزاری بانک صادارت به صورت 15 درصد نقد و باقی اقساط عرضه خواهد شد و خریدار یا خریداران باید طی 9 روز کاری وجه نقد معامله را پرداخت کنند.

در صورت انجام معامله ، بانک صادرات برای همیشه از ترکیب سهامداری غدیر خارج خواهد شد.

براساس این گزارش،در عرضه 31 شهریور بیش از 1.73 میلیارد سهم به قیمت پایه هر سهم 7 هزار و 982 ریال و به ارزش 1.4 هزار میلیارد تومانی روانه میز فروش شده بود و به رغم وجود یک مشتری در قالب کنسرسیوم، ابهام در نحوه تخصیص سهام توسط خریدار اصلی به دیگر مشارکت کنندگان و همچنین عدم اعلام اسامی متقاضیان خرید و لزوم برخی هماهنگی ها در سطح عالی مانع از آن شد که به رغم طی تشریفات قانونی و واریز وجوه، این معامله به سرانجام نرسد.

به گزارش بورس پرس ، بانک صادرات 23 مرداد 87 اقدام به عرضه و فروش بلوک 51 درصدی سرمایه‌گذاری غدیر به مبلغ 923 میلیارد تومان کرده که توسط سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) خریداری شد. بلوکی که به گفته مدیرعامل وقت غدیر مانند نوعروس دارای خواستگاران متعددی بود.

انتهای پیام