تجهیز سپاه به موشک بالستیک دریایی با برد ۷۰۰ کیلومتر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، ششمین نشست مسئولان سیاسی رده‌های نیروهای مسلح، مستقر در استان‌های تهران و البرز به میزبانی نیروی هوافضای سپاه برگزار شد. امیرعلی حاجی‌زاده، در این مراسم به تشریح توانمندی‌ها و دستاوردهای آفندی و پدافندی نیروی هوا فضای سپاه پرداخت.

وی در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه سه رکن اساسی اداره کشور، ‌رهبری،‌ مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: دو رکن اولیه، یعنی رهبری و مردم تغییر نکردند، در تمامی فراز و نشیب‌ها و به وقتش فداکاری می‌کنند،‌ همه آحاد مردم مدافع حرم می‌شوند و شهیدانی تقدیم اسلام می‌کنند.امروز بخشی از مشکلات مردم و معضلات کشور به مسئولانی برمی‌گردد که ضعیف عمل می‌کنند و به صورت دقیق تدابیر رهبر معظم انقلاب را اجرا و به عمق مطالب ایشان توجه نمی‌کنند.

این مقام مسئول افزود:دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران در حوزه موشکی در منطقه اول و در دنیا هفتم یا هشتم است و کره‌‌ای‌ها (کره شمالی) از ما عقب‌تر هستند. ما در بحث پهپادها در تراز 15 کشور اول جهان قرار داریم و از روسیه و چین جلوتریم. در حوزه پدافند هوایی توانمندی خوبی داریم و تجهیزاتی داریم که از روسیه، فرانسه، چین و انگلیس جلوتر است.

حاجی زاده در این زمینه گفت: رهبر معظم انقلاب در سال 1386 به فرمانده وقت نیرو فرموده بودند؛ من نمی‌دانم با موشک بالستیک زمین به زمین می‌شود کشتی را زد یا نه؟ و اگر بتوانید این کار را بکنید، ‌کار بزرگی است. ما برای تبعیت از ایشان، بچه‌ها را فعال کردیم و امروز موفق شده‌ایم موشک ساحل به دریای بالستیک و نه کروز را که خود یک فناوری پیچیده دارد، تولید کنیم و از فاصله 700 کیلومتری ناو و کشتی را مورد هدف قرار دهیم.

وی افزود: امروز موشک‌های تولیدی ما از 200 کیلومتر تا 2000 کیلومتر همه نقطه‌زن هستند و موشک‌های تولیدی گذشته هم همه در حال تبدیل شدن به نقطه‌زن هستند.

این مقام مسئول گفت: این را با تأکید بسیار زیاد می‌گویم که بدانید فناوری و شیوه ساخت سامانه‌های پدافند هوایی صد درصد پیچیده‌تر از ساخت موشک است.

حاجی زاده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در 1386 به مقامات وقت وزارت دفاع که قصد خرید سامانه‌های پدافندی خارجی از گرجستان را داشتند، فرمودند؛ بخرید ولی توقع من این است که داخلی باشد و اکنون در رژه نیروهای مسلح سال جاری دیدید که سامانه‌های پدافندی سوم خرداد و رعد به صورت بومی و صد درصد تولید داخلی به همت این نیرو ساخته شده است که در معرض دید عموم قرار گرفت.

وی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امروز در بحث بومی‌سازی و تولید انبوه انواع موشک‌ها،‌ انواع رادارها و جنگ الکترونیک، مداومت پروازی، سامانه‌های دقیق و مجهز پدافند هوایی، توانسته‌اند کارهای نشدنی را شدنی کنند و اینها در پرتو تبعیت از ولایت و توجه به رهنمودهای ایشان و تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی میسر شد.

حاجی‌زاده در پایان تأکید کرد: ما معتقدیم کشوری که توانایی ساخت تجهیزات پیچیده‌ موشک را دارد و به مبانی علمی و فناوری آن دست یافته است، قطعاً در حوزه‌های غیر نظامی مانند نفت،‌ پتروشیمی،‌ خودرو و غیره که این پیچیدگی را ندارد و مشکل از نبود فناوری و متخصص نیست، می‌تواند با تقویت ولایتمداری و حل مشکل تنبلی و نبود باور در این حوزه‌ها نیز پیشرفت کند.

انتهای پیام