واکنش سخنگوی وزارت خارجه به فرصت دوباره و چهار ماهه FATF به ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام قاسمی از فرصت دوباره و چهارماه FATF به ایران که اکثریت قابل توجه اعضای گروه ویژه اقدام مالی تحت تاثیر القائات سیاسی آمریکا و معدودی از متحدین آن قرار نگرفتند، ابراز خرسندی کرد و در عین حال بخش هایی از بیانیه صادره که اقدامات ایران را کامل ارزیابی نمی کند، انتقاد کرد.

وی با تاکید FATF بر اینکه باید از انگیزه های سیاسی دوری جسته و تنها به گزارش های فنی توجه کند، گفت: بر اساس گزارش های فنی که تاکنون به این نهاد ارائه شده ،اکثر موارد فنی مورد درخواست در برنامه اقدام مربوط به ایران به صورت کامل اجرا شده و مابقی نیز پس از طی مراحل قانونی مربوط به سه لایحه باقی مانده اجرایی خواهد شد. بنابراین انتظار می رفت  اجلاس FATF به این واقعیات توجه کرده و از به کارگیری برخی عبارات منفی در بیانیه خودداری کند.

این مقام مسئول با محکوم کردن سرسختی هیات آمریکایی در مخالفت با تمدید مهلت برای ایران که ناشی از سیاست های متوهمانه و افراط گرایانه کاخ سفید است ، تاکید کرد: مبنای ارزیابی های گروه ویژه اقدام مالی از ابتدای تاسیس آن تاکنون اقدامات فنی دولت ها بوده و نباید تصمیمات این گروه تحت تاثیر فشارها و شانتاژهای سیاسی یک کشور خاص که به قلدری و یکه تازی در سطح بین الملل عادت کرده ، قرار گیرد.

قاسمی ادامه داد: آمریکا نشان داده عضو قابل اعتمادی در جامعه بین المللی نیست و با اقدامات یکجانبه گرایانه در صدد تخریب همه دستاوردهای چندجانبه گرایی است . این موضوع مهم همواره باید مورد توجه اعضاء فاتف در تصمیمات آتی این نهاد قرار داشته باشد.

انتهای پیام