قیمت‌ فعلی خودروها غیرمنطقی است / راهکار خروج دلالان از بازار خودرو

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا نجفی‌منش به ایرنا گفت: برای کوتاه کردن دست واسطه‌ها، باید قیمت کارخانه خودروها به‌روز و منطقی شود.مشابه چنین اقدامی در دهه ۷۰ نیز انجام و قیمت‌ها در بازار به نحوی شد که توانست برای حدود یک دهه ثبات نرخ‌ها را برای صنعت خودرو به همراه بیاورد.به این ترتیب، خریداران غیرواقعی و آنها که مصرف‌کننده خودرو نیستند از بازار خارج شده و پس از آن شیب نزولی قیمت‌ها بیشتر می‌شود.

وی افزود: با ادامه این روند، به قیمتی می‌رسیم که برای خودروسازان و مصرف‌کنندگان منطقی باشد. تعیین فرایند عرضه و تقاضا در حاشیه بازار توسط وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان می‌تواند به تثبیت قیمت خودرو منجر شود.عمده مشکلات کنونی خودروسازان و قطعه‌سازان نه از تحریم‌های خارجی، بلکه ناشی از تحریم‌های داخلی و معضلاتی است که خود برای صنعت ایجاد کرده‌ایم. قیمت قطعات خودرو نیز غیرمنطقی است،نرخ مواد اولیه رشد یافته اما قیمت قطعات متناسب با آن افزایش نیافته است.

نجفی‌منش گفت: عمده مواد اولیه مصرفی در صنعت قطعه، فولاد، مس، آلومینیوم و تولیدات پتروشیمی است که در ماه‌های گذشته رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند. منطقی‌سازی قیمت قطعات، به تعیین قیمت واقعی برای خودروها خواهد انجامید.

انتهای پیام