واکنش نماینده مجلس به شایعه قطع اینترنت ایران توسط آمریکا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمیده زرآبادی در خصوص احتمال قطع شدن اینترنت توسط آمریکا در دور جدید تحریم‌ها و توان جایگزینی سیستم‌های داخلی به خانه ملت گفت: سیستم‌های شبکه داخلی باید پاسخگو باشند و باید دید منظور از تهدیدی که شده چیست اما تاکنون آمریکا اعلام نکرده که از آبان‌ اقدام به قطع ارتباط ایران با سرورها خواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر کشورهای دیگر با آمریکا همکاری کنند تا ایران به سرورها دسترسی نداشته باشد ترافیک بین‌المللی کشور قطع می‌شود و تنها می‌توان از ترافیک داخلی استفاده کرد که فراگیری زیادی ندارد. شبکه ملی اطلاعات برخی بسترهای خدماتی را دارد اما در اجرای کامل پیام‌ رسان‌ها، جست‌وجو گرها و خدمات بانکی ، استفاده بدون مشکل ترافیک داخلی امکان پذیر می شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ایران فقط از سرورهای بین المللی آمریکا استفاده نمی‌ کند ، ادامه داد: در صورت قطع اینترنت توسط امریکا ، امکان استفاده از سرورهای سایر کشورها وجود دارد اما مباحث مطرح شده از سوی مسئولین کشور ، بیشتر جنبه اعلام آمادگی برای جایگزینی سرورها دارد.

به گفته زرآبادی ، قطع اینترنت ایران شاید اصلا انجام نشود زیرا موضوعی بین‌المللی بوده و یک کشور نمی‌تواند به تنهایی اقدام کند.

انتهای پیام