توسعه صادرات به عراق با کمک بورس کالا انجام می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرتضی بانک در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۸ به کالاخبر گفت: نهادهای مالی و بازار سرمایه قوی، از مولفه های اصلی یک اقتصاد توسعه یافته است از این رو بورس ها نقش محوری در تسهیل بسترهای سرمایه گذاری دارند که از این ظرفیت در مناطق آزاد بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: بورس برای تمامی فعالان اقتصادی در حوزه های مختلف یک امکان و ظرفیت مناسب و برابر را فراهم می کند که در این زمینه مناطق آزاد از سازوکار بورس کالای ایران به منظور توسعه روابط با کشورهای همسایه بهره خواهد برد.

این مقام مسئول ادامه داد: آغاز صادرات از طریق بورس کالای ایران به عراق، هم برای ذی نفعان خارجی و هم سرمایه گذاران تجاری داخلی و خارجی بسیار موثر است. زیرا خارجی نیز از شفافیت در تجارت استقبال می کنند و از طرفی مکانیسم مبادله پول نیز در این فرآیند فیزیکی نیست و با روش های مختلف قابلیت اجرایی دارد.

بانک افزود: گزارش عملکرد بازار سرمایه و بورس کالا نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای این بازار است که امیدواریم این بورس در مسیر بین المللی نیز توسعه پیدا کند و به اشکال مختلف بتواند برای فعالان داخلی و خارجی، اطمینان بخش در دادوستد کالاها باشد.

انتهای پیام