نظر مقام ناظر بورس درباره اطلاعات سه پالایشگاه /"شپنا" گزارش می دهد

محمدرضا معتمد در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، در رابطه با گزارش های ارایه شده 5 پالایشگاه بورسی و فرابورسی در شب گذشته، اظهار داشت: پالایشگاه اصفهان اطلاعات لازم را به بورس ارایه نکرده اما طبق پیگیری های صبح امروز، مدیرعامل این شرکت اعلام کرد در اولین فرصت و حداکثر تا امروز اقدام به ارایه اطلاعات در یک یا دو سناریو می کند.

وی درباره کلیت گزارش های منتشره توضیح داد: روز گذشته تلاش زیادی شد تا جزئیاتی مانند فروش، میزان نفت خام مصرفی و نحوه محاسبه قیمت ها و همچنین بودجه 94 از شرکت های پالایشی دریافت شود اما مدیران پالایشگاه ها خواستند همین اطلاعات داده شود. بنابراین به شرکت ها اعلام شد که اطلاعات ارایه شده سر آغاز انتشار گزارش ها بوده و باید در آینده ای نزدیک اطلاعات تکمیلی مانند گزارش های 3، 6 ، 9 ماهه و نظر حسابرس و بودجه 94 را هم بدهند.

این مقام مسئول درخصوص اطلاعات دو شرکت بورسی گفت: با این حال در شرایطی ارقام اعلامی از سوی پالایشگاه بندرعباس منطقی است که پالایشگاه تبریز در دو سناریو و بر اساس قیمت های ابلاغی و قیمت های جهانی اقدام به پیش بینی سود 334 ریالی هر سهم در سناریوی اول و سود 2418 ریالی در سناریوی دوم کرده است.

معتمد ادامه داد: این شرکت در نامه پیوست، تخفیف 2 دلاری هر بشکه در روز را لحاظ کرده که سالانه حدود 70 میلیون دلار محاسبه می شود. به همین دلیل در سناریوی دوم سود 2418 ریالی را پیش بینی کرده که خوش بینانه است.

وی در خاتمه گفت: شرکت های پالایشی در مورد بودجه 94 هم مشکلاتی در مورد نفت خام داشتند. با این حال مقرر شد بعد از انجام محاسبات، پیش بینی 94 هم را ارایه دهند.

انتهای پیام