طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد تصویب شد/ابلاغ به وزارتخانه ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،هیات وزیران در جلسه دوم آبان ماه به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون و سازمان برنامه و بودجه و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی طرح حمایت غذایی از گروه‌های کم درآمد جامعه را به شرح زیر تصویب کرد.

ماده یک: سازمان برنامه و بودجه مجاز است به منظور حمایت از گروه‌های کم‌درآمد جامعه و تامین بسته های حمایتی برای گروه های زیر در قالب واریز به حساب سرپرست خانوار از طریق حساب های بانکی متصل به یارانه های نقدی اقدام کند.

الف: خانوارهای تحت پوشش و پشتیبانی نوبتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی

ب: خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران

پ: خانوارهای با درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان در گروه های کارگران ساختمانی، قالی بافتن و شاغلان صنایع دستی، مشاغل آزاد و خویش فرمایان، رانندگان بین شهری و درون شهری، زنبورداران، کارگران باربر، شاغلین کسب و کارهای خانگی، کارگران کارگاه های متفرقه، عشایر و روستاییان، بازنشستگان، دریافت کنندگان بیمه بیکاری و سایر گروه های مشمول که توسط وزارت تعاون شناسایی می‌شوند.

ت: سایر خانواده های کم درآمد با درآمد ماهانه کمتر از ۳ میلیون تومان که درخواست آنها پس از بررسی توسط کمیته امداد و سازمان بهزیستی پذیرفته می شود.

تبصره: وزارت تعاون موظف است با استفاده از اطلاعات در اختیار از طریق کمیته امداد و سازمان بهزیستی به درخواست کتبی اشخاص موضوع بند ب ماده ۱ این تصویب نامه پس از اجازه آنها به دسترسی وزارتخانه مذکور به حساب های بانک مربوطه رسیدگی کند.

ماده ۲: دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه های موضوع آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۷ موظف ارائه اطلاعات مورد نیاز وزارت تعاون هستند.

ماده 3: وزارت تعاون ونهادهای حمایتی موظفند اعتبار تخصیصی راب بر اساس بعد خانوار تنظیم و پرداخت کنند.

ماده 4: منابع مالی مورد نیاز این تصویب نامه از محل ما به التفاوت تسعیر قیمت خوراک کارخانه های پتروشیمی و پالایشگاه ها نسبت به متوسط نرخ سامانه نیما و تغییر قیمت گاز مصرفی کارخانه های فولاد تأمین می شود.

وزارت نفت موظف است با تحویل خوراک کارخانه های پتروشیمی و سوخت کارخانه های فولاد، مابه التفاوت قیمت را دریافت و به حساب ویژه ای نزد خزانه داری کل کشور که به نام سازمان هدفمندسازی یارانه ها افتتاح می شود، واریز کند.سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است متناسب با اعلام سازمان برنامه و بودجه، اعتبار مربوط به اجرای این تصویب نامه را برای تأمین بسته های حمایتی به حساب ذی نفعان واریزکند.

ماده 5: سازمان برنامه و بودجه موظف است تا سقف مبلغ 9 هزار میلیارد تومان از منابع موضوع بند(4) را صرف اجرای این تصویب نامه کند و مازاد بر سقف مذکور را صرف حمایت از تولید،  اشتغال و قراردادهای پیمانکاران کند.

ماده 6: اعتبار واریزی موضوع این تصویب نامه برای همه اشخاص و خانوار صرفاً برای خرید کالای سبد حمایتی مصوب کارگروه متشکل از وزارتخانه تعاون، صنعت،معدن و تجارت و جهاد کشاورزی قابل استفاده است.

ماده 7: دستورالعمل اجرایی این تصویب نامه در یک کارگروهی با مسئولیت سازمان برنامه و بودجه و با همکاری وزارتخانه های تعاون، جهاد کشاورزی، صنعت، نفت، اقتصاد و بانک مرکزی تهیه و ابلاغ می شود.

ماده 8- مسئولیت حسن اجرای این تصویب نامه برعهده وزارت تعاون است.

متن کامل ابلاغیه را می توان اینجا مشاهده کرد.

انتهای پیام