پاسخ ایران به ادعای وزیرخارجه آمریکا درباره علت کاهش رشد اقتصاد ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بهرام قاسمی در واکنش به ادعای مایک پمپئو مبنی بر اینکه رشد اقتصاد ایران به دلیل مبارزه با تروریسم در منطقه با کاهش مواجه شده، گفت: این اظهارات صرفا سخنی عوامانه و از سر نیرنگ و مغلطه ای رسوا و آشکار است.

وی افزود: مبارزه با تروریسم در منطقه و حفاظت از صلح، ثبات و امنیت مرزهای ایران که برنامه های ضد ایرانی مقامات آمریکا را با شکست مواجه و آنان را با نگرانی روبرو ساخته ، برنامه و سیاست جدیدی نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: در تمامی سال های گذشته که در مبارزه با تروریسم پیشگام و در صف نخست این مبارزه مقدس در دفاع از حیثیت بشری بوده ایم، در حالی که مورد غفلت جهانی بوده، رشدی اقتصادی بیش از ۸ درصدی داشته ایم. 

قاسمی افزود: مقامات آمریکا برای سرپوش نهادن بر جنایات خود علیه مردم منطقه و ایران با بکارگیری ابزار تروریسم اقتصادی و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی درصدد یافتن بهانه، فضاسازی یک جنگ روانی، نادیده گرفتن مخالفت ها و واکنش های جهانی، هم از سوی کشورها و هم نهادها و ساز و کارهای حقوقی و حقوق بشری در مخالفت با تحریم های ستیزه جویانه و ضد انسانی آمریکا علیه مردم ایران، هستند.

وی ادامه داد: مقامات دولت فعلی آمریکا سیاست ها و رویکردهای فریبکارانه در دشمنی با مردم ایران را بر پایه امیال و آرزوهای خام رژیم ها، افراد و گروه های تروریستی منفور و مطرودی بنا نهاده اند که خواب و رویایی پریشان بیش نیست  و این، دقیقا از همان جنس اشتباهات و خطاهای راهبردی است که این کشور در ۴ دهه گذشته بطور مکرر مرتکب آن شده و متاسفانه در پس این همه شکست و ناکامی هنوز نتوانسته اند از یک مشی خردمندانه و متمدنانه که به سود بشریت و جامعه جهانی است بهره جویند.

انتهای پیام