برنامه وزیر کار برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده شرکت ها

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ایسنا گفت : پیشنهادی به دبیرخانه شورای هماهنگی سران سه قوه تقدیم کردیم تا  در برخی شاخه‌ها و رشته‌ها از نظر بخش خصوصی تبعیت و خواسته آن را فراهم کنیم. ۷۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش است که باید آن را تسهیل کنیم و نظام بانکی باید قبول کند. صیانت از اشتغال موجود در گرو انجام این هدف است.

وی با بیان اینکه روش‌هایی تحت عنوان اشتغال فراگیر در نقاط روستایی و بخش‌های کمتر از ۱۰ هزار نفر درحال انجام است، ادامه داد: تاکنون ۴۵۰۰ میلیارد تومان از منابع مربوط به این بخش پرداخت و ۶۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع با افرادی که طرح‌های مصوب در سطوح استان دارند، قرارداد تنظیم شده است.

این مقام مسئول گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات بر سر راه سرعت این کار، وثایقی است که بانک‌ها می خواهند اما صندوق حمایت روستاییان و سایر صندوق‌ها می‌توانند به عنوان واسط با شرایط آسان تر آن را فراهم کنند. علاوه بر این طرح اشتغال فراگیر در حال اجرا است که می‌تواند کمک کند تا در سال اول به کارگیری فردی که وارد محیط کار می‌شود، بدون پرداخت حقوق تامین اجتماعی و با تعهد دولت بر پرداخت بیمه حوادث کار، شغل یک ساله‎ای به وجود آورد. عملکرد این طرح از ابتدای امسال ۴۴ هزار نفر بوده که می‌تواند بیشتر شود.

شریعتمداری ادامه داد: سایر طرح‌های اشتغال فراگیر که شامل شش طرح است و هر کدام در جای خود عملکرد نسبتا مناسب و خوبی داشته، با قوت دنبال خواهد شد. ایجاد اشتغال از طریق میانبرها برای حل مشکلات با همکاری تمام دستگاه‌ها ایجاد می‌شود و در صیانت از اشتغال موجود باید یک سری اقدامات پایه‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام