واگذاری سهم دولت در یک بانک و دو شرکت/ منتظر پذیره نویسی باشید

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، فرهاد دژپسند در مراسم معارفه که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری این مراسم در شرایط کنونی و همزمان با روز ۱۳ آبان دو پیام دارد، اظهار داشت: این نشان از سختی کار و راه داشته که نیازمند از خودگذشتگی است، با تمام وجود آماده ایفای نقش در شرایط کنونی هستیم، اصرار کردم که اکرمی وزیر اقتصاد شود.این همت، توانایی و سرمایه انسانی وجود دارد تا برنامه‌ها و اهداف را پیگیری کنیم.

وی یکی از برنامه‌ها را تشکیل هسته‌های اندیشه‌ورزی دانست و افزود: در یک تعامل ۴ جانبه از ظرفیت وزارتخانه، دولت، بخش خصوصی و دانشگاه استفاده خواهد شد تا در تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی برای عبور از بحران و اجرای سیاست‌های اقتصادی بهره ببریم.نباید دارندگان کارت طلایی پشت در اتاق وزیر اقتصاد بنشینند، جنگ حیدری و نعمتی به سرانجام نمی‌رسد، تعامل و وحدت برای بالا بردن اعتلای نظام هدف است و برای آن گام مؤثر خواهیم برداشت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه به نرخ دفتری دولت ۷ هزار هزار میلیارد تومان دارایی ثبت شده دارد، گفت: در این دوره باید از ۲۰ درصد آن به عنوان اهرم استفاده کنیم. شرکت‌های دولتی قابلیت زیادی برای مؤثرشدن در رشد اقتصادی دارند.نمی‌شود شرکتی که ۳ هزار میلیارد تومان دارایی دارد تنها 0.5 درصد بازدهی داشته باشد. اعتقاد ندارم برای داشتن سهم دولت حتماً سهامداری کنیم، با همکاری دولت می‌توانیم از فردا کار را شروع کنیم و سهم دولت در یک بانک و دو شرکت را واگذار کنیم که پذیره‌نویسی آن به زودی اعلام می‌شود.

دژپسند به مشکلات نظام بانکی پرداخت و گفت: دلیلی ندارد، بانک‌ها که با مشکلات و مضایق روبرو هستند، بنگاه‌داری کنند. آنچه داریم برای مردم است، بانک‌ها باید امکان اعطای تسهیلات داشته باشند، سبک‌سازی بانک‌ها و اصلاح نظام بانکی در دستور کار است و بانک باید به نقش و فلسفه وجودی عمل کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری خارجی گفت: اگر قدر سرمایه‌گذار داخلی را ندانیم آنها هم نمی‌آید و این دو، دو بال هستند. سرمایه‌گذار اگر در انبوهی از موانع درگیر شود اگر با موانع گمرکی، مالیاتی، بانکی روبرو شود، نمی‌تواند به هدف برسد، بهبود فضای کسب و کار با هدف برنامه ششم و وزارت اقتصاد خیلی فاصله دارد. نمی‌توان در یک جلسه بگوییم ۴۰۰ مجوز کاهش یافته و آنها را از در خارج کنیم اما از پنجره بیایند. علت بالا و پایین شدن رتبه کسب و کار ایران همین است. عزم جدی از سوی دستگاه‌ها نیاز است. توان و ادعای معجزه ندارم و خود با تمام وجود در خدمت ملت خواهم بود.

انتهای پیام