درخواست از سازمان بورس برای نظارت بر فعالیت شرکت ها و کنترل شایعات

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به نقش بازار سرمایه در توسعه اقتصاد به عصرمالی گفت: عدم وجود نقدشوندگی در دارایی های نظام مالی، حجم مطالبات انباشته شده و مشکلات ناشی از تامین های مالی صورت گرفته در گذشته، روند تامین مالی نظام بانکی را در حال حاضر با مشکل مواجه کرده که باید به سمت توسعه و ارتقای بازار سرمایه گام برداریم.

وی با اشاره به حجم گسترده نقدینگی در نظام بانکی گفت: از سال 92 تا کنون شاهد سه برابر شدن حجم نقدینگی هستیم به طوری که هم اکنون حجم نقدینگی به 1600 میلیارد تومان رسیده است.می توان از این حجم نقدینگی به عنوان ابزار مناسب استفاده کرد،هدایت این حجم از نقدینگی به سمت بازار سرمایه می تواند با ظرفیت سازی های مناسب، بسیاری از بخش های اقتصادی را زنده کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: تنها راهی که می توان از حجم نقدینگی و تبعات منفی آن کاست، سوق دادن نقدینگی های سرگردان به سمت بازار سرمایه است. این در حالی است که طی ماه های گذشته برای همه مسجل شد ظرفیت های بازار سرمایه عاملی برای توسعه و رونق اقتصادی است.می توان  پیامدهای منفی حاصل از حجم بالای نقدینگی را به فرصت تبدیل کرد،ظرفیت های سرمایه گذاری در اقتصاد بسیار است و باید به بخشی از اقتصاد که نیمه فعال است یا نیاز به فعالیت دارد توجه کنیم.

پورابراهیمی با بیان اینکه هم اکنون خواستار حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار محصولات انرژی محور هستیم،گفت: می توان بازارهای موجود در حوزه انرژی و صنایع و معادن را به دست سرمایه گذاران داخلی سپرد و از ظرفیت های داخلی بهره برد و سود آن را نیز به داخل بازگرداند.همچنین باید سیستمی نحوه فعالیت شرکت ها را کنترل کند تا امکان دست کاری اطلاعات از سوی آنها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه سازمان بورس به عنوان ناظر بالادستی باید به روند اجرایی فعالیت شرکت ها نظارت داشته باشد،افزود: موضوع دیگری که در بحث نظارتی حائز اهمیت است نظارت بر رسانه های داخلی و شبکه های مجازی برای ارسال اخبار موثق و قابل اطمینان است تا سرمایه گذاران را با اخبار نادرست و شایعات گمراه نکنند.

انتهای پیام