امیداوری نماینده مجلس به تصویب CFT با تکیه بر نظر مساعد سران قوا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلال میرزایی درباره رد لایحه منع تامین مالی تروریسم، به خبرآنلاین گفت: از روزی که لایحه CFT مطرح شد، موافق و مخالفانی داشت و بیش از دو ماه مسکوت ماند. بنابراین رد CFT در شورای نگهبان مسئله ای غیرقابل پیش بینی نبود. به ویژه آنکه از چندی پیش شایعه رد آن مطرح شد . 

وی ادامه داد: این لایحه در حالی توسط شورای نگهبان به تصویب نرسیده که سران قوا در جلسات متعدد بر لزوم تصویب آن اتفاق نظر داشته اند. اما برخی از ابتدا به دنبال عدم تصویب آن بودند تا بر تصمیم مجلس تاثیر بگذارند.

این نماینده مجلس افزود: رد لایحه توسط شورای نگهبان به معنای تمام شدن همه چیز نیست. بلکه ایرادات دوباره در مجلس بحث می شود تا یا اصلاح و یا با اصرار بر لایحه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود. اینکه درست در روز 13 آبان رد لایحه CFT را اعلام می کنیم تا پاسخ تحریم‌های آمریکا را داده باشیم، یک گل به خودی است. آمریکا مدتها است در عرصه اقتصادی و سیاسی فضاسازی می کند بعد با رد این لایحه دقیقا در جهت خواست آنها حرکت کرده ایم.

میرزایی افزود: با توجه به نظر مساعد سران قوا مبنی بر تصویب این لایحه و به رغم دشواری هایی ، به نظر می‌رسد تصویب آن غیرممکن نباشد. چون در غیر این صورت با مشکلات دیگری مواجه خواهیم شد که سود آن را آمریکا خواهد برد. 

انتهای پیام