حمایت دوباره روحانی از بورس و تاکید بر نقش ویژه بازارسرمایه در دوران تحریم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی در جلسه امروز معاونین و مدیران وزارت اقتصاد با بیان اینکه حتی اگر 8 کشور هم در خرید نفت ایران مستثنی نمی شدند باز هم قادر به فروش نفت بودیم ، خطاب به آمریکایی ها گفت: شما به تعهدات عمل کنید آنگاه صحبت خواهیم کرد. برای حرف زدن مشکل نداریم، طرف ما اگر برای حرف و قول و عهد و پیمان ارزش قائل باشد حرف زدن مشکلی ندارد.

وی افزود: در بخش سیاسی، افکار عمومی و حقوقی موفقیت‌های بسیار خوبی به دست آوردیم. این اقدام ساده نیست که امریکا بر روی حرفی بایستد و کل اتحادیه اروپا در مقابل آن مقاومت کند. این یعنی پیروزی دیپلماسی و سیاست خارجی.

رییس جمهور ادامه داد: مردم بدانند دولت پای قولی که داده ایستاده است. این سرمایه و اعتمادی که می‌گوییم البته بسیار گسترده و وسیع است، اما یک بخش‌ آن در همین است که دولت به مردم اعتماد دهد که چگونه به اوراق همانند اسکناس اعتماد ‌کنند و این در جامعه بسیار مهم است. امیدواریم از این فرصت بسیار مناسب و خوبی که در بازار سرمایه ایجاد شده مخصوصاً در این شرایط بتوانیم بهره‌برداری و استفاده بیشتری کنیم.

روحانی افزود: بخشی از مسئولیت بانک ها باید به بازار سرمایه واگذار شود، بورس  این توان را دارد که بخشی از نیازمندی و تجهیز منابع مالی را برعهده بگیرد. امروز بازار بورس و فرابورس نقش خوب و سازنده ای دارند

وی ادامه داد: تحریم ها به بورس کمک کرد و باعث شد قیمت ارز بالا برود و خود به خود به ارقام بازار سرمایه کمک شد. بنابراین بازار سرمایه مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و می‌تواند در شرایط تحریم نقش بسیار خوبی را ایفا کند. چرا که به همان مقدار که ممکن است بانک‌ها دست و پایشان بسته شود، دست بازار سرمایه دست بازتر خواهد بود و باید فعال شود.

روحانی ادامه داد: کاملاً موافقم که مردم هم سود سهام عدالت را بگیرند و هم بتوانند در بازار تبادل کنند. چون این سهام برای مردم است و آنها باید بتوانند هر وقت بخواهند استفاده و جابجا کنند. البته این حرکت خواص اقتصادی برای تولید کشور هم دارد و در واگذاری به بازار سرمایه و اقتصاد کمک می‌کند.

وی افزود : باید اقتصاد را به خود مردم واگذار کنیم. اگر مردم و سازمان های مردم نهاد ، در کمک به اقشار آسیب‌پذیر درست فعال شوند، از دولت بهتر کار می‌کنند. بانک ها هم باید دست از بنگاهداری بردارند. این همه شعبه و ساختمان بانک ها برای چیست؟ چرا بانک ها تسهیلات پرداختی را در درجه اول به بنگاه های پرداخت می کنند؟ رقابت سالم خوب است اما اکنون رقابت بین بانک ها ناسالم است.

انتهای پیام